אפל ואנבידיה במגעים להשקעה ב-OpenAI במיליארדי דולרים | The Verifier
תמונה: Solen Feyissa / Unsplash

אפל ואנבידיה במגעים להשקעה ב-OpenAI במיליארדי דולרים

ענקיות הטכנולוגיה אפל וונווידיה צפויות להצטרף לסבב גיוס של מיליארדי דולרים ב-OpenAI לצד מיקרוסופט ו-Thrive Capital

מאת אבי דוד | Avi David

אפל (Apple) ואנבידיה (Nvidia), שתי מהחברות המובילות בעולם הטכנולוגיה, נמצאות במגעים מתקדמים להשקעה בחברת OpenAI, יוצרת ChatGPT. מהלך זה צפוי לחזק את הקשרים בין החברות לבין שותף מרכזי במאמציהן בתחום הבינה המלאכותית.

על פי מקורות המקורבים לעניין, ההשקעה תהיה חלק מסבב גיוס חדש של OpenAI, אשר צפוי להעריך את החברה בשווי של למעלה מ-100 מיליארד דולר. הוול סטריט ג’ורנל דיווח כי קרן ההון סיכון Thrive Capital מובילה את הסבב, שצפוי להסתכם במיליארדי דולרים, כאשר גם מיקרוסופט צפויה להשתתף בו.

Ad image

בשלב זה לא ידוע מה יהיה היקף ההשקעה של אפל, אנבידיה או מיקרוסופט בסבב זה. עד כה, מיקרוסופט הייתה המשקיעה האסטרטגית העיקרית ב-OpenAI, עם בעלות על 49% מרווחי חברת הסטארט-אפ לאחר השקעה של 13 מיליארד דולר מאז 2019.

אנבידיה, היצרנית הדומיננטית בעולם של שבבים המפעילים את ChatGPT ומודלים אחרים של בינה מלאכותית, עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם OpenAI כבר זמן רב. מצד שני, אפל הכריזה ביוני על OpenAI כשותפה הרשמית הראשונה של Apple Intelligence, המערכת שלה להטמעת תכונות בינה מלאכותית בכל מערכות ההפעלה שלה.

עבור OpenAI, גיוס השקעות מחברות מובילות כמו אפל ואנבידיה עשוי לחזק את מעמדה כמובילה בתחום הבינה המלאכותית ולספק לה משאבים נוספים להמשך פיתוח טכנולוגיות פורצות דרך. מהלך זה גם מדגיש את האמון שענקיות הטכנולוגיה נותנות ביכולותיה של OpenAI ובפוטנציאל העתידי שלה.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra