מטא חשפה האקרים איראנים שכוונו נגד דמויות פוליטיות ודיפלומטיות | The Verifier
תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

מטא חשפה האקרים איראנים שכוונו נגד דמויות פוליטיות ודיפלומטיות

קבוצת האקרים איראנית נחסמה בוואטסאפ לאחר ניסיונות להטעות משתמשים

מאת אבי דוד | Avi David

חברת מטא (Meta), הבעלים של שירות המסרים המיידיים וואטסאפ (WhatsApp), חשפה ניסיון של קבוצת האקרים הנתמכת על ידי איראן לבצע פעילות זדונית באמצעות האפליקציה. הקבוצה, המוכרת בשמות שונים כמו APT42 ו-Mint Sandstorm, ניסתה להתחזות לנציגי שירות לקוחות של חברות גדולות כמו גוגל ומיקרוסופט במטרה להונות משתמשים.

לפי הדיווח של מטא, הפעילות כוונה בעיקר נגד אישים פוליטיים ודיפלומטיים בישראל, פלסטין, איראן, ארצות הברית ובריטניה. בין היעדים היו גם אנשים הקשורים לממשל הנוכחי של הנשיא ביידן ולממשל הקודם של טראמפ. החברה הדגישה כי למיטב ידיעתה, ניסיונות אלו לא צלחו וכי לא נמצאו עדויות לפריצה לחשבונות וואטסאפ.

Ad image

מטא שיתפה את המידע עם רשויות אכיפת החוק ועם מטות הבחירות לנשיאות ארה”ב מתוך זהירות יתרה. זאת במיוחד לאור הדיווחים האחרונים על מעורבות איראנית בניסיונות להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה”ב ב-2024.

אירוע זה מצטרף לשורה של תקריות סייבר שדווחו לאחרונה, ביניהן פריצה למטה הבחירות של דונלד טראמפ וניסיונות של קבוצות האקרים איראניות להשתמש בכלי בינה מלאכותית ליצירת תוכן מטעה. חברות טכנולוגיה מובילות כמו מיקרוסופט, גוגל ו-OpenAI דיווחו גם הן על פעילות חשודה הקשורה לגורמים איראניים.

וואטסאפ \ מקור: 9to5mac

ממטא נמסר: החברה ממשיכה לנטר את הפלטפורמות ולשתף פעולה עם רשויות הביטחון כדי למנוע ניצול לרעה של שירותינו למטרות זדוניות.​​​​​​​​​​​​​​​​

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra