המירוץ לשליטה בשמיים: אמזון קיבלה אור ירוק לניסוי רחפנים בבריטניה | The Verifier

המירוץ לשליטה בשמיים: אמזון קיבלה אור ירוק לניסוי רחפנים בבריטניה

דמיינו עולם בו החבילה שלכם מגיעה תוך דקות - ישירות מהשמיים. אמזון עומדת להפוך חזון זה למציאות עם ניסוי רחפנים חדשני

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

רשות התעופה האזרחית הבריטית (CAA) הכריזה היום על תוכנית חדשנית לבחינת השימוש ברחפנים למטרות אזרחיות. במסגרת התוכנית, נבחרו שש חברות מובילות, כאשר ענקית הקמעונאות אמזון (Amazon) נמצאת בחזית החדשנות. הניסוי יתמקד במגוון תחומים, כולל משלוחים מסחריים, בדיקת תשתיות, סיוע לכוחות החירום וטיסות לאזורים מרוחקים.

מעבר לאופק: הטסת רחפנים מחוץ לטווח ראייה

הייחודיות בפרויקט זה היא הטסת הרחפנים מעבר לטווח הראייה של המפעילים. צעד זה מהווה אתגר טכנולוגי ורגולטורי משמעותי, ומטרתו לאסוף מידע חיוני על בטיחות הטיסה. במיוחד, הניסוי יבחן את יכולת הרחפנים לזהות כלי טיס אחרים ולמנוע התנגשויות, נתונים שישמשו את הרגולטורים בגיבוש תקנות עתידיות.

Ad image
תמונה: אמזון

פריים אייר: חזון המשלוחים העתידי של אמזון

אמזון, באמצעות שירות המשלוחים המהיר שלה, פריים אייר, תוביל את תחום המשלוחים המסחריים בניסוי. דיוויד קרבון, מנהל פריים אייר, הדגיש את חשיבות יצירת מסגרת רגולטורית ברורה להטמעת טכנולוגיות חדשניות. “זה קריטי עבור מפעילים כמונו לקבל דרישות רגולטוריות ברורות כדי להביא ולהרחיב טכנולוגיות חדשות, כמו משלוחים באמצעות רחפנים, ללקוחות בבריטניה,” אמר קרבון.

התפתחות זו בבריטניה מגיעה בעקבות צעד דומה בארצות הברית, שם קיבלה אמזון לאחרונה אישור להרחבת פעילות הרחפנים שלה. ניסויים אלו מסמנים את תחילתו של עידן חדש בתחום המשלוחים והשירותים האוויריים, ועשויים להוביל לשינוי משמעותי באופן שבו אנו תופסים את השימוש במרחב האווירי העירוני.

עם זאת, הפרויקט מעלה גם שאלות מורכבות בנושאי בטיחות, פרטיות ורגולציה. האתגר הגדול יהיה למצוא את האיזון הנכון בין חדשנות טכנולוגית לבין הגנה על האינטרסים הציבוריים. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גוברת החשיבות של דיון ציבורי מעמיק בהשלכותיה.​​​​​​​​​​​​​​​​

שתפו כתבה
מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.