סקירה: Nothing CMF Phone 1 - סמארטפון שמגיע עם ארגז כלים | The Verifier
CMF Phone 1 | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

סקירה: Nothing CMF Phone 1 – סמארטפון שמגיע עם ארגז כלים

ה-Nothing CMF Phone 1 מסמן כיוון חדש בעולם הסמארטפונים הזולים. במחיר של 199 דולר, המכשיר מבטיח לשלב חדשנות עם ביצועים איכותיים. האם הוא עומד בהבטחה?

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon
8
השורה התחתונה
לרכישה דרך אתר באג

השוק הגלובלי של הסמארטפונים ממשיך להתפתח במהירות, עם חידושים טכנולוגיים המגיעים בקצב מסחרר. בעוד שמכשירי הדגל מושכים את מרבית תשומת הלב, קטגוריית הסמארטפונים הזולים עוברת גם היא שינויים משמעותיים. ה-Nothing CMF Phone 1 מבקש לאתגר את התפיסות המקובלות לגבי מה שאפשר לצפות ממכשיר במחיר נגיש.

עיצוב וחדשנות

ה-CMF Phone 1 מציג גישה ייחודית לעיצוב סמארטפונים, כזאת שלא ראינו כבר הרבה זמן. המארז האחורי הנשלף אינו רק אלמנט אסתטי, אלא פיצ’ר פרקטי המאפשר התאמה אישית והחלפה קלה במקרה של נזק.

Ad image
CMF Phone 1 | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

הכיסוי האחורי ניתן להחלפה בקלות יחסית. חמישה ברגים קטנים מחזיקים אותו במקומו, וכאשר הם מוסרים, ניתן להחליף את הכיסוי בצבע או בטקסטורה שונה. זה מאפשר למשתמשים לשנות את מראה המכשיר שלהם בקלות, בלי צורך ברכישת מכשיר חדש או שימוש בכיסוי חיצוני מגושם. התהליך אמנם דורש מעט סבלנות, אך התוצאה מספקת.

CMF Phone 1 | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

יתרה מזאת, הנגישות לחלקים הפנימיים של המכשיר משופרת משמעותית. זה יכול להקל על תיקונים פשוטים או החלפת סוללה בעתיד, אם כי Nothing ממליצה שרק טכנאים מורשים יבצעו תיקונים פנימיים.

נקודת החיבור לאביזרים (Accessory Point) היא חידוש מעניין. המעמד המתחבר אליה שימושי במיוחד לצפייה בתוכן ולשיחות וידאו. זוהי דוגמה טובה לחשיבה יצירתית מצד Nothing.

CMF Phone 1 | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

אך לכיסוי האחורי יש גם חיסרון. הדירוג הנמוך יחסית של הגנת מים ואבק (IP52) הוא תוצאה ישירה של העיצוב המודולרי, מה שמזכיר לנו למה היצרניות עברו (בין היתר) לסוללה מובנית ללא החלפה.

Nothing שיחררה לקהילה את ההוראות איך לייצר אביזרים מודולרים עבור המכשיר, מה שעשוי ליצור קהילת אביזרים חדשה ואפילו בנק אביזרים שקל להדפיס במדפסת תלת מימד ביתית.

מסך ואיכות תצוגה

המסך של ה-CMF Phone 1 הוא ללא ספק אחת מנקודות החוזק שלו. מסך ה-AMOLED בגודל 6.67 אינץ’ עם רזולוציית Full HD+ וקצב רענון של 120Hz מספק חוויית צפייה מרשימה, במיוחד בהתחשב במחיר המכשיר.

בהירות המסך, המגיעה עד 2000 ניטים, מאפשרת שימוש נוח גם באור שמש ישיר, והצבעים העשירים והשחורים העמוקים הופכים את צפייה בתוכן לחוויה מהנה במיוחד.

CMF Phone 1 | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

מתחת למסך הגדול תמצאו גם חיישן טביעות אצבע, אשר מפתיע לטובה עם מהירות ודיוק גבוהים, תכונה שלא תמיד נמצאת גם במכשירים יקרים יותר.

ביצועים וסוללה

עם מעבד MediaTek Dimensity 7300 ו-8 ג”ב של זיכרון עבודה (RAM), ה-CMF Phone 1 מציג ביצועים מרשימים לקטגוריית המחיר שלו. המכשיר התמודד היטב עם משימות יומיומיות, מעריכת תמונות ועד לריבוי משימות אינטנסיבי.

CMF Phone 1 | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

אם אתם רגילים להשתמש בנייד כדי לשלם בחנות, אולי המכשיר הזה לא בשבילכם. אחד החסרונות של המכשיר הוא רכיב ה-NFC, שלא קיים בו. יחד עם זאת, ה-NFC הוא לא דיל ברייקר אם המשתמש הוא אחד הילדים שצריך מכשיר נגיש למשחקים וקל לתיקון.

סוללת ה-5000 מיליאמפר/שעה מספקת חיי סוללה ארוכים במיוחד. גם בימים של שימוש אינטנסיבי, הצלחתי להגיע לסוף היום לאיזור ה-30 אחוז, כך שבשימוש רגיל תקבלו יותר. עם זאת, מהירות הטעינה היא סבירה אך לא מהירה במיוחד ואין אפשרות לטעינה אלחוטית.

מצלמות

ה-Nothing CMF Phone 1 מצויד במערך מצלמות דואלי בגב המכשיר. המצלמה הראשית היא בעלת רזולוציה של 50 מגה-פיקסל, ולצידה ישנו חיישן עומק ייעודי. בחזית המכשיר ממוקמת מצלמת סלפי באיכות 32 מגה-פיקסל.

החיישן הראשי של 50 מ”פ מפיק תמונות באיכות גבוהה בתנאי תאורה מגוונים. בתנאי אור טובים, התמונות מתאפיינות בחדות גבוהה, צבעים עשירים ודינמיקה טובה. הפרטים בתמונות ברורים, והמצלמה מצליחה לתפוס גם ניואנסים עדינים.

CMF Phone 1 | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

למרות היותו מכשיר בקטגוריית מחיר נמוכה, ה-CMF Phone 1 מתמודד היטב גם בתנאי תאורה מאתגרים. מצב הלילה של המצלמה מצליח לחלץ פרטים מסצנות חשוכות תוך שמירה על רמת רעש סבירה. אמנם איכות התמונה בתנאים אלה אינה משתווה למכשירי פרימיום, אך היא בהחלט מרשימה ביחס למחיר המכשיר.

בצילומי הפורטרט התוצאות טובות ברוב המקרים, עם הפרדה סבירה בין הנושא לרקע. עם זאת, לעיתים ניתן להבחין בשגיאות קלות בזיהוי קצוות, במיוחד בתסרוקות מורכבות או אובייקטים עם קווי מתאר מסובכים.

מצלמת הסלפי בעלת חיישן ה-32 מ”פ מספקת תמונות חדות וברורות. היא מתפקדת היטב גם בתנאי תאורה מאתגרים, ומציעה מגוון מצבי צילום וסינון לשיפור התוצאות.

למרות היעדר עדשת זום ייעודית, המצלמה הראשית מאפשרת זום דיגיטלי עד פי 10. איכות התמונה נשמרת טובה יחסית עד זום של פי 2, אך מעבר לכך ניתן להבחין בירידה משמעותית באיכות ובפרטים.

ה-CMF Phone 1 מסוגל לצלם וידאו באיכות 4K ב-30 פריימים לשנייה או 1080p ב-60 פריימים לשנייה. איכות הווידאו טובה בתנאי תאורה טובים, עם ייצוב תמונה אלקטרוני שמסייע בהפחתת רעידות. תוכנת עיבוד התמונה של Nothing מבצעת עבודה טובה בשיפור התמונות. היא מדגישה צבעים ומגבירה את הניגודיות, אך לרוב נמנעת מהגזמה שעלולה לגרום לתמונות להיראות לא טבעיות.

תוכנה ותמיכה

ממשק המשתמש של Nothing, המבוסס על Android 14, הוא נקי ואינטואיטיבי. האופטימיזציה הגבוהה ניכרת בכל אספקט של השימוש במכשיר. ההבטחה לשני עדכוני מערכת הפעלה ושלוש שנות עדכוני אבטחה היא סבירה לקטגוריית המחיר, אם כי קצרה יותר מזו של מכשירי פרימיום.

השורה התחתונה
8
הציון שלנו 8
שתפו כתבה
מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.