האיחוד האירופי יוצא כנגד אילון מאסק; מאיימים לחסום את X באירופה | The Verifier

האיחוד האירופי יוצא כנגד אילון מאסק; מאיימים לחסום את X באירופה

היום בשעה 03:00 בוקר שעון ישראל (13.08) אילון מאסק ודונלד טרמפ יערכו שיחת ספייס ב-X ללא צנזורה; האיחוד האירופי באיום מפורש

מאת אבי דוד | Avi David

האיחוד האירופי מזהיר את אילון מאסק בנוגע לשידור החי של דונלד טראמפ ברשת החברתית X הערב (ישראל, 13.08 בשעה 03:00 לפנות בוקר). נציב האיחוד האירופי, תיירי ברטון, הצהיר כי האיחוד יעקוב בדריכות אחר אירועים העלולים להפר את חוק השירותים הדיגיטליים. ברטון התייחס במיוחד לתכנים שעשויים לעורר אלימות, שנאה וגזענות בהקשר של אירועים פוליטיים או חברתיים משמעותיים ברחבי העולם, כולל דיונים וראיונות על רקע מערכות בחירות.

הצהרה זו מגיעה על רקע השידור המתוכנן של טראמפ ברשת החברתית X, לשעבר טוויטר, שבבעלות מאסק. האזהרה של האיחוד האירופי משקפת את הדאגה הגוברת מפני השפעתן של רשתות חברתיות על השיח הציבורי ותהליכים דמוקרטיים. היא גם מדגישה את המתח המתמשך בין חופש הביטוי לבין הצורך להגן על הציבור מפני תוכן מזיק ומסית.

Ad image

האיחוד האירופי מבהיר בכך את כוונתו לאכוף בקפדנות את חוק השירותים הדיגיטליים, המיועד להסדיר את פעילותן של פלטפורמות מקוונות ולהבטיח את בטיחות המשתמשים. צעד זה מציב אתגר משמעותי בפני מאסק ו-X, הנדרשים לאזן בין מחויבותם לחופש הביטוי לבין הציות לרגולציה האירופית המחמירה.

אם מאסק יעבור על חוק השירותים הדיגיטליים ויאפשר שיח חופשי בשיחה בינו לבין מועמד לנשיאות דונלד טראמפ ללא צנזורה, ייתכן וכי צעדים ינקטו נגדו ונגד הרשת החברתית, ואף עלולה להיחסם לשימוש באיחוד האירופי.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra