חברת אפל שוקלת להפוך חלק מתכונות הבינה המלאכותית לשירות בתשלום | The Verifier
תמונה: Apple

חברת אפל שוקלת להפוך חלק מתכונות הבינה המלאכותית לשירות בתשלום

תחרות הבינה המלאכותית מתחממת, אפל מתכננת לגבות תשלום על שירותי AI מתקדמים.

מאת אבי דוד | Avi David

מקורות בתעשייה מדווחים כי ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) מתכננת להציע חלק מתכונות הבינה המלאכותית שלה כשירות בתשלום. אנליסטים מעריכים כי החברה עשויה לגבות עד 20 דולר בחודש עבור גישה לתכונות מתקדמות אלו.

לפי דיווחים, בעוד שהשירות הבסיסי של ה-Apple Intelligence מבית אפל יהיה חינמי בתחילה, החברה מתכננת להשיק בעתיד שירות פרימיום בתשלום חודשי, בדומה למודל של iCloud+. ניל שאה, אנליסט בחברת המחקר Counterpoint Research, מעריך כי אפל עשויה לשלב את התכונות החדשות במסגרת חבילת המנוי Apple One המורחבת, בתוספת של 10 עד 20 דולר למחיר הנוכחי.

Ad image

כיום, מנוי Apple One עולה 19.95 דולר בחודש ומעניק למשתמשים גישה למגוון שירותים כגון Apple Music, Apple TV+, Apple Fitness+ ואחסון ענן נוסף. בן ווד, ראש המחקר ב-CCS Insight, מציין כי אפל הצליחה בעבר לגבות תשלום עבור שירותים מתקדמים, ולכן סביר להניח שתנקוט בגישה דומה גם עבור תכונות בינה מלאכותית מתקדמות.

הכנסות אפל משירותים זינקו ברבעון האחרון לשיא של 24.2 מיליארד דולר, עלייה משמעותית לעומת 21.2 מיליארד דולר בשנה שעברה. אנליסטים מאמינים כי הפיכת תכונות הבינה המלאכותית לזרם הכנסות נוסף תאפשר לאפל לפצות על ההאטה בקצב שדרוגי החומרה ולממן את ההשקעות הגבוהות בפיתוח טכנולוגיות AI.

לפי דיווחים, אפל החלה בבניית שרתי בינה מלאכותית משלה המבוססים על שבב M2 Ultra, ומפתחת מעבד שרתים ייעודי לAI בתהליך ייצור של 3 ננומטר. צעדים אלו צפויים לשפר את ביצועי מרכזי הנתונים של החברה ולתמוך בכלי AI עתידיים המסתמכים על מחשוב ענן.

מינג-צ’י קו, אנליסט מוביל בתחום אפל, מעריך כי החברה תשקיע מיליארדי דולרים בחומרה לתמיכה בפיתוח בינה מלאכותית בשנים הקרובות. לפי הערכותיו, אפל צפויה להשקיע לפחות 620 מיליון דולר בשרתים ב-2024, וסכום מרשים של 4.75 מיליארד דולר ב-2025.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra