שיטת מעקב מפתיעה: כיצד הזמנות פיצה חושפות פעילות ביטחונית | The Verifier
מה הקשר בין פיצה לפנטגון? תמונה: Pixabay

שיטת מעקב מפתיעה: כיצד הזמנות פיצה חושפות פעילות ביטחונית

רוצים לדעת אם משהו קורה בעולם לפני כולם? חפשו אחר מסעדות פיצה באזור הפנטגון

מאת אבי דוד | Avi David

שיטה מקורית ובלתי שגרתית לניטור פעילות ביטחונית בוושינגטון די.סי. הפכה לאחרונה לנושא שיחה מרתק בקרב חובבי מודיעין ואנליסטים. השיטה, המכונה בפי העוסקים בתחום “מד הפיצה”, מבוססת על ניתוח דפוסי הזמנת מזון באזור הפנטגון.

על פי התיאוריה, כאשר מתרחשת פעילות ביטחונית מוגברת או מצב חירום, ניתן לזהות עלייה משמעותית בהזמנות פיצה לאזור הפנטגון. במקביל, נצפית ירידה בתנועת הלקוחות בברים ומסעדות הסמוכים. תופעה זו מיוחסת לעובדה שבעתות משבר או פעילות מתוגברת, אנשי צבא ועובדי ממשל נוטים להישאר במשרדיהם ולהזמין אוכל, במקום לצאת לארוחות מחוץ למתחם.

Ad image

תנועת המסעדות והפיצריות ב-Washington D.C בשעות האחרונות:

מומחי מודיעין גלוי (OSINT) משתמשים בשיטה זו כאחד הכלים לאיסוף מידע על התרחשויות אפשריות בזירה הביטחונית. למרות שאין מדובר במדד מדעי או רשמי, הוא נחשב לאינדיקטור מעניין שיכול לספק תובנות על פעילות חריגה באזורים רגישים.

חשוב לציין כי “מד הפיצה” הוא רק אחד מכלים רבים המשמשים לניתוח מצבים ביטחוניים, ויש להתייחס אליו בזהירות ובהקשר הנכון. עם זאת, הוא מדגים כיצד מידע יומיומי ולכאורה שגרתי יכול לשמש ככלי לניתוח מצבים מורכבים בזירה הגלובלית.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra