גוגל מסירה פרסומת של Gemini לאולימפיאדה בעקבות ביקורת ציבורית | The Verifier
תמונה: צילום מסך

גוגל מסירה פרסומת של Gemini לאולימפיאדה בעקבות ביקורת ציבורית

פרסומת שנועדה להציג את יכולותיה של טכנולוגיה חדשנית עוררה לאחרונה דיון ציבורי נוקב. הביקורת התמקדה באופן שבו הוצגה הטכנולוגיה ובמסרים שהועברו לקהל הצופים, במיוחד לצעירים. בעקבות התגובות, החברה נקטה בצעדים מהירים.

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

חברת הטכנולוגיה הענקית גוגל (Google) נאלצה להסיר פרסומת לצ’אטבוט הבינה המלאכותית שלה, ג’מיני (Gemini), בעקבות גל ביקורת שעוררה. הפרסומת, ששודרה במסגרת המשחקים האולימפיים, הציגה אב המבקש מהצ’אטבוט לסייע לבתו הקטנה בכתיבת מכתב מעריצים לאתלטית אמריקאית מפורסמת.

הביקורת הציבורית התמקדה בטענה שהפרסומת מעודדת שימוש בבינה מלאכותית על פני יצירתיות אנושית אותנטית, במיוחד בקרב ילדים. מומחים בתחום התקשורת הביעו דאגה מהמסר שהפרסומת מעבירה, וטענו כי היא מקדמת עתיד שבו מחשבות אנושיות מקוריות הופכות לנדירות יותר.

Ad image

בתגובה, גוגל הודיעה על הסרת הפרסומת ממסך הטלוויזיה, אך היא עדיין זמינה לצפייה ביוטיוב. החברה הדגישה כי מטרתה הייתה להציג את הצ’אטבוט ככלי עזר ליצירתיות אנושית, ולא כתחליף לה, שכן הוא יכול לתת את נקודת הפתיחה ליצירתיות.

הדיון הציבורי סביב הנושא מעלה שאלות מהותיות לגבי השפעת הבינה המלאכותית על עתיד התעסוקה והיצירתיות. בכירים בתעשיית הטכנולוגיה מודים כי התפתחות הבינה המלאכותית עשויה להוביל לאובדן משרות בתחומים יצירתיים, דבר שכבר מעורר התנגדות בקרב אמנים ואיגודים מקצועיים, במיוחד בתעשיית הבידור.

בעוד שחברות הטכנולוגיה ממשיכות לקדם את יכולות הבינה המלאכותית, נראה כי הן יצטרכו למצוא איזון עדין בין חדשנות לבין שמירה על ערכים אנושיים ויצירתיות מקורית.

שתפו כתבה
מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.