חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס מתכוננת להגיש תביעות משפטיות נגד חברות הטכנולוגיה קראודסטרייק ומיקרוסופט. זאת בעקבות תקלה חמורה שאירעה בתחילת חודש יולי, כאשר עדכון אבטחה פגום מטעם קראודסטרייק גרם להשבתה של מיליוני מחשבי Windows ברחבי העולם.
דלתא איירליינס, אחת מהחברות הגדולות שנפגעו מהתקלה, שכרה את שירותיו של עורך הדין הידוע דיוויד בויס כדי להכין את התביעות נגד שתי החברות. בויס ידוע בניסיונו המשפטי מול מיקרוסופט, כאשר בשנת 2001 הוביל את התביעה האנטי-מונופולית של ממשלת ארצות הברית נגד החברה בנוגע לשילוב דפדפן האינטרנט אקספלורר במערכת ההפעלה Windows.
התקלה גרמה לדלתא איירליינס לבטל אלפי טיסות בסוף השבוע של ה-19 ביולי, כאשר מחשבי החברה הושבתו בעקבות העדכון הכושל. על פי הערכות, הנזק הכספי לחברה כתוצאה מביטול הטיסות עשוי להגיע לסכום של בין 350 ל-500 מיליון דולר. בנוסף, החברה נאלצה להציע החזרים כספיים או פיצויים אחרים ל-176,000 לקוחות שטיסותיהם בוטלו.
מנכ"ל קראודסטרייק, ג'ורג' קורץ, התנצל פומבית על התקלה זמן קצר לאחר שהתרחשה. קראודסטרייק ומיקרוסופט עבדו עם לקוחותיהן כדי להחזיר את המחשבים הפגועים לפעולה. בסוף השבוע שעבר, קורץ הודיע כי למעלה מ-97 אחוזים מהמחשבים שנפגעו חזרו לפעולה, אך הבטיח כי החברה תמשיך לעבוד עד שכל המחשבים יחזרו לתפקוד מלא.
בניסיון לפצות את מנהלי מערכות המידע שעבדו על שיקום המחשבים, קראודסטרייק שלחה קוד הנחה דיגיטלי בשווי 10 דולר לשירות המשלוחים Uber Eats. עם זאת, מהלך זה נתפס כלא מספק ואף עורר ביקורת נוספת כאשר הקוד נמשך בחזרה מחלק מהאנשים שקיבלו אותו.
בעוד שדלתא איירליינס טרם אישרה רשמית את כוונתה להגיש תביעות, ההערכות הן כי הנזק הכולל שנגרם לעסקים ברחבי העולם כתוצאה מהתקלה עשוי להגיע ל-15 מיליארד דולר.