סקירה: Dreame X40 Ultra - שואב שוטף שעושה (כמעט) הכל לבד | The Verifier
Dreame x40 Ultra | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

סקירה: Dreame X40 Ultra – שואב שוטף שעושה (כמעט) הכל לבד

ה-Dreame X40 Ultra הוא שואב אבק רובוטי מתקדם המציע שילוב של עוצמת שאיבה גבוהה, מערכת שטיפה חכמה, וניווט מדויק. עם תחנת עגינה אוטונומית ואפליקציה עשירה בתכונות, הוא מייצג את חזית הטכנולוגיה בתחום הניקיון הביתי. למרות המחיר הגבוה, הוא מציע ערך רב למשתמשים המחפשים פתרון ניקיון מקיף ויעיל.

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon
9
השורה התחתונה
לרכישה

חברת Dreame הציגה את ה-X40 Ultra, שואב אבק רובוטי חדשני שמבטיח לשדרג את חוויית הניקיון הביתי. עם מחיר של כ-5,790 ש”ח, זהו אחד המכשירים היקרים ביותר בקטגוריה. האם החידושים הטכנולוגיים והביצועים המשופרים מצדיקים את המחיר הגבוה? בדקנו עבורכם.

ביצועי ניקוי מרשימים

ה-X40 Ultra של Dreame מייצג פריצת דרך בתחום השאיבה הרובוטית עם עוצמת שאיבה מרשימה של 12,000 פסקל. תוצאה זו מתורגמת לביצועים יוצאי דופן בניקוי. בבדיקות שטח, המכשיר התמודד בקלות עם מגוון רחב של לכלוכים, מאבק דק ועד פסולת גסה, על רצפות קשות וגם על שטיחים.

Ad image
Dreame x40 Ultra | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

מה שמייחד את ה-X40 Ultra הוא המברשת הצדדית הדינמית שלו. בניגוד למברשות צד רגילות, המברשת הזו נשלפת באופן אקטיבי כשהמכשיר מגיע לפינות או אזורים קשים לניקוי, מה שמשפר משמעותית את הניקוי באזורים בעייתיים, שבדרך כלל מהווים אתגר לשואבים רובוטיים. בנוסף, המנגנון לזיהוי שטיחים עובד בצורה יעילה מאוד, מרים את מטליות השטיפה באופן אוטומטי ומגביר את עוצמת השאיבה בהתאם.

Dreame x40 Ultra | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

בנוסף מדובר במברשות קצת יותר גסות מסתם סמרטוט מה שמאפשר להן לקרצף קצת יותר את הלכלוך החוצה ולא למרוח אותו.

Dreame x40 Ultra | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

כדאי לציין שניקוי אזור של 60 מ”ר לקח לשואב כמעט 70 דקות, ברמת רטיבות גבוהה יחסית, דבר שגרם לנו להפעיל את מרבית פעולות הניקיון באיזור ציבוריים, כשלא היינו בבית. במהלך זמן הניקוי, השואב חזר לתחנה מספר פעמים כדי להחליף/לטעון נוזלים, לנקות את עצמו, ולרוקן את מיכלי האיסוף.

הרובוט מגיע עם נוזל ייעודי לשטיפת רצפות, שהיצרן ממליץ להמשיך להשתמש רק בו. ככל שהנוזל מתרוקן, נראה שגם הסימנים שהשואב משאיר על הרצפה הולכים ומתרבים.

מערכת שטיפה מתקדמת

מערכת השטיפה של ה-X40 Ultra מציבה סטנדרט חדש בגמישות וביכולת הכוונון של שואבים רובוטיים, עם 32 רמות רטיבות שונות לבחירה. משתמשים יכולים להתאים במדויק את כמות המים לסוג הרצפה ורמת הלכלוך, ולקבוע את תדירות שטיפת המטליות, כך שניתן לשלב בין יעילות ניקוי לחיסכון במים.

הרובוט מציע מגוון מסלולי ניקוי, החל מ”מהיר” ועד “ניקוי עמוק”. בבדיקה שערכנו, גילינו שגם ברמות רטיבות נמוכות יחסית, ה-X40 Ultra מצליח להתמודד עם כתמים עקשניים. עם זאת, במקרים מסוימים נדרשה הגברת רמת הרטיבות כדי להשיג תוצאה של רצפה רטובה באמת, ולא רק לחות. הדבר מדגיש את החשיבות של יכולת הכוונון המדויקת של הרטיבות, בהתאם לצרכים הייחודיים של כל בית.

ה-X40 Ultra מצויד גם במנגנון חכם לזיהוי כמות המים במיכל, אשר מבצע אוטומטית חזרה לתחנת העגינה כשהוא מזהה שהמיכל קרוב להתרוקנות. בזמן העגינה, המכשיר מרוקן את המים המלוכלכים למיכל איחסון ייעודי וממלא מים חדשים, תוך ביצוע ניקוי יסודי של מטליות הניקוי. אף שפעולה זו חיונית לניקוי יעיל והיגייני, היא מאריכה את זמן הניקוי הכולל, שכן בנוסף להחלפת המים, השואב מבצע ניקוי למטליות, מה שמוסיף זמן נוסף לתהליך.

תחנת עגינה חכמה

תחנת העגינה של ה-X40 Ultra מציגה חידוש מרשים במיוחד בתחום השואבים הרובוטיים. התחנה לא רק מטעינה את השואב, אלא מתפקדת כמרכז תחזוקה מלא: היא מרוקנת אוטומטית את מיכל האבק, שוטפת ומייבשת את מטליות השטיפה, וממלאת מחדש את מיכל המים. התוצאה היא הפחתה משמעותית בצורך בהתערבות ידנית, והגברת האוטונומיה של המערכת. בשונה מהדגם הקודם של Dreame, גם משטח הניקוי נותר נקי יותר בסיום התהליך.

Dreame x40 Ultra | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

החידוש המשמעותי ביותר הוא האפשרות לחבר את התחנה ישירות לצנרת הבית. אמנם מדובר בערכה שנדרשת לרכישה נפרדת, אך היא מאפשרת מילוי וריקון אוטומטיים של מים, מה שהופך את המערכת לכמעט לגמרי אוטונומית. התחנה יכולה גם לאחסן לכלוך לתקופה של עד 75 ימים, תלוי בתנאי השימוש, מה שמפחית עוד יותר את הצורך בתחזוקה שוטפת.

Dreame x40 Ultra | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

גם העיצוב של התחנה ראוי לציון. התחנה מעוצבת בקפידה, עם פס זהבהב וטקסטורה מחוספסת בחלק העליון, שמוסיפים לה מגע אסתטי שלא אופייני למכשירים פונקציונליים מסוג זה. עם זאת, כמו תחנות עגינה אחרות, התחנה של ה-X40 Ultra אמנם גבוהה ורזה יותר, אך היא עדיין תופסת מקום בדירה.

Dreame x40 Ultra | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

ניווט והימנעות ממכשולים

מערכת הניווט של ה-X40 Ultra מציעה יכולות מרשימות בתחום השואבים הרובוטיים. היא מצוידת במצלמה 360 מעלות, חיישני לייזר ומערכת תאורה ייעודית, שמאפשרים לה לזהות ולהימנע ממכשולים בצורה יעילה. היכולת של המכשיר לזהות מעל 120 סוגי חפצים מפחיתה את הסיכוי להתנגשויות או תקיעות בזמן הניקוי.

Dreame x40 Ultra | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

בנוסף, ה-X40 Ultra התמודד היטב עם מכשולים פיזיים, כמו טיפוס על מדרגה בגובה 2.5 ס”מ—יכולת שלא תמיד קיימת בשואבים אחרים, והיא מאפשרת לו להגיע לאזורים כמו חדרי ממ”ד עם מדרגה בכניסה.

המיפוי הראשוני של הדירה התבצע במהירות ובדיוק סביר. השואב זיהה את רוב החדרים והתאים להם תיוגים על סמך סריקת המצלמה. עם זאת, כדאי לבצע את הסריקה הראשונית כשהבית מסודר, כדי למנוע השפעות על המיפוי.

המיפוי של Dreame x40 Ultra | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

אמנם השואב הצליח לזהות נכון את רוב החדרים כמו סלון וחדר שינה, אך הוא התקשה בזיהוי נכון של חלק מהרהיטים. כך לדוגמה, הוא זיהה מיטה במרכז הסלון, וחדר שירותים זוהה כחדר שינה נוסף. למרבה המזל, ניתן לערוך את המפה בקלות, ולכן ההתאמות הנדרשות הן מינימליות.

אפליקציה ותכונות נוספות

Dreamehome נותנת לכם שליטה מלאה על השואב, עם אפשרות להתאים כל דבר – מרמת הרטיבות בשטיפה ועד תזמוני ניקוי מורכבים. אחת התכונות המעניינות היא CleanGenius, שמבצעת ניקוי אוטומטי של חדרים לפי כמה הם מלוכלכים וכמה זמן עבר מאז הניקוי האחרון.

האפליקציה גם עוקבת אחרי תחזוקת חלקי השואב, כך שתדעו בדיוק מתי להחליף חלקים. בנוסף, תוכלו לשלוט בשואב ידנית באמצעות ג’ויסטיק וירטואלי, וזה יעזור במיוחד כשצריך לנקות נקודה מסוימת או להוביל את השואב לאזור מסוים.

אם התגעגעתם לחיית המחמד שלכם, תוכלו להתחבר מרחוק לשואב ולמצלמה שלו כדי לבדוק מה קורה בבית. כשהשתמשנו בזה, גילינו שהתמונה באיכות טובה והפונקציה נחמדה, אבל הכלבה שלנו לא כל כך אהבה את ההפרעה באמצע שנת הצהריים שלה.

האפליקציה ברובה מתורגמת לעברית, מה שהופך אותה לנוחה לשימוש בארץ, אבל יש עדיין כמה טעויות בתרגום שכדאי לתקן כדי למנוע בלבול.

סוללה וזמני עבודה

ה-X40 Ultra מגיע עם סוללה עוצמתית של 6,400 מיליאמפר/שעה, מה שהופך אותו לאחת הבחירות הבולטות בקטגוריה מבחינת קיבולת סוללה. סוללה כזו מאפשרת זמן עבודה ארוך במיוחד, ומספיקה לנקות שטח של עד 300 מ”ר בטעינה אחת בלבד, דבר שמפשט את הניהול של ניקוי שטחים רחבים.

במהלך הבדיקות שעשינו, השואב הראה שהוא חסכוני מאוד באנרגיה. לדוגמה, הצלחנו לנקות שטח של 33 מ”ר בתוך כ-34 דקות בלבד, ועדיין השואב השתמש רק ב-10% מהסוללה. זה אומר שאתם יכולים לנקות שטחים גדולים מבלי להפסיק להטעין את המכשיר באמצע העבודה.

עוד יתרון הוא מהירות הטעינה של הסוללה. בשימוש שבדקנו, השואב הצליח לצבור 6% טעינה בתוך 6 דקות, ולעלות ל-15% טעינה נוספות תוך 16 דקות נוספות. בזכות זה, גם אם הסוללה מתרוקנת במהלך ניקוי שטח רחב, השואב יחזור במהירות לפעולה אחרי טעינה קצרה.

אתם שאלתם אותנו

בעמוד האינסטגרם שלנו שאלתם לגבי רמת הרעש והטיפול בפרוות חיות המחמד. בנוגע לרעש, השואב פועל בצורה יחסית שקטה בזמן העבודה. עם זאת, כשהוא חוזר לתחנה העגינה כדי לרוקן את המיכלים, הוא עושה רעש יותר חזק. בנוסף, בזמן העגינה ישנו רעש לבן מתמשך שמתחיל להיות מורגש לאחר זמן מה, אך זהו שיפור לעומת השואב הקודם שבדקנו.

לגבי פרוות חיות, השואב מתמודד היטב עם פרווה ושיערות ארוכות, בין אם מדובר בפרווה של חיית המחמד שלכם או חיות אחרות. הסכינים הקטנים בצידי חור השאיבה עוזרות לחתוך את השיערות ולשאוב אותן בצורה יעילה. עם זאת, אם לא ניקיתם את הבית במשך זמן רב משיערות, כדאי לבצע שאיבה או טאטוא ראשוני בעצמכם. השואב מצוין בתחזוקה שוטפת, אבל אם הבית מלא בשיערות, ייתכן ותמצאו כמה מהן בין הגלגלים שלו.

השורה התחתונה
9
הציון שלנו 9
שתפו כתבה
מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.