באישור ישראל: האינטרנט הלוויני Starlink החל לפעול ברצועת עזה | The Verifier
האינטרנט הלוויני של אילון מאסק זמין גם בעזה \ תמונה: Starlink

באישור ישראל: האינטרנט הלוויני Starlink החל לפעול ברצועת עזה

בהסכמת ישראל ובתמיכת איחוד האמירויות, אילון מאסק מביא את שירות האינטרנט המהפכני לאזור הסכסוך.

מאת אבי דוד | Avi David
חדשות מתפרצות

בהתפתחות משמעותית בתחום התקשורת באזורנו, הודיע אילון מאסק כי שירות האינטרנט הלווייני סטארלינק (Starlink) החל לפעול בבית חולים ברצועת עזה. מאסק ציין כי המהלך התאפשר הודות לשיתוף פעולה בין משרדי התקשורת של איחוד האמירויות וישראל.

התפתחות זו מגיעה לאחר חודשים של דיונים ומחלוקות בין מאסק לבין הרשויות הישראליות. בעבר, היו חששות כי השירות עלול לשמש גורמים עוינים, אך נראה כי הושגו הסכמות שאפשרו את הפעלתו במסגרת מוגבלת ומפוקחת.

Ad image

שר התקשורת, ד”ר שלמה קרעי, אישר בפברואר האחרון את הפעלת שירותי סטארלינק בישראל עבור גופים ממשלתיים ורשויות מקומיות. ההיתר הספציפי לבית החולים בעזה ניתן לאחר בדיקה קפדנית של גורמי הביטחון, במטרה להבטיח שימוש הומניטרי בלבד.

למרות ההתקדמות בעזה, השירות עדיין אינו זמין לציבור הרחב בישראל. זאת למרות הפוטנציאל שלו לספק קישוריות אינטרנט אמינה במצבי חירום, כמו במקרה של פגיעה בתשתיות תקשורת.

ההודעה של מאסק עוררה תגובות מעורבות ברשתות החברתיות, כאשר חלק מהמגיבים הביעו תמיכה במהלך ההומניטרי, בעוד אחרים העלו חששות לגבי השימוש בטכנולוגיה באזור הסכסוך.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra