לאחר הפיטורים: טסלה מגייסת 800 עובדים ותתמקד בתחום האנרגיה | The Verifier

לאחר הפיטורים: טסלה מגייסת 800 עובדים ותתמקד בתחום האנרגיה

טסלה משנה כיוון, מפיטורים נרחבים לגיוס מסיבי, עם דגש על פיתוח מערכות אנרגיה מתקדמות

מאת אבי דוד | Avi David

בשבועות האחרונים מתרחשות תנודות משמעותיות בכוח האדם של חברת טסלה (Tesla). לאחר גל פיטורים נרחב שכלל את צוות הסופרצ’רג’ר כולו ו-14% מכלל עובדי החברה מסביב לעולם, החברה מפתיעה עם הודעה על גיוס מאסיבי של כ-800 עובדים חדשים.

מעניין לציין כי חלק מאנשי צוות הסופרצ’רג’ר שפוטרו לפני כשלושה חודשים, הוחזרו לאחרונה לתפקידיהם. כעת, באתר הקריירה של טסלה מוצגות מאות משרות פתוחות, הכוללות תפקידים מגוונים כמו מהנדסי בינה מלאכותית וסוללות, בודקי מערכות נהיגה אוטונומית, ועובדי שירות ומנהלה במרכזי השירות של החברה.

Ad image

רוב המשרות החדשות מתמקדות בתפקידי הנדסה, בעוד שתחומים כמו ייעוץ משפטי, תמיכה עסקית ותוכנה לרכבים נותרו ללא משרות חדשות, לפחות בצפון אמריקה.

נקודה מעניינת במיוחד היא ההתמקדות הניכרת של טסלה בתחום האנרגיה. רבות מהמשרות החדשות קשורות לפרויקטים של טסלה אנרג’י (Tesla Energy), כולל תמיכה בהתקנת מערכות פאוורוול ומגהפאק, ועבודות הנדסה נוספות בתחום מערכות אחסון האנרגיה הנייחות.

לאחרונה זכתה טסלה בחוזה בשווי 375 מיליון דולר להקמת אחת ממערכות אחסון האנרגיה הגדולות בעולם באוסטרליה, וזאת ימים ספורים בלבד לאחר הודעה על חוזה נוסף בשווי 256 מיליון דולר להרחבת מתקן אחר באותה מדינה.

מערכת הפאוורוול של טסלה רשמה לאחרונה הישגים מרשימים, כולל אספקת 100 מגה-וואט לרשת החשמל בקליפורניה ו-200,000 שעות של גיבוי חשמלי לאחר הוריקן בריל שפגע בטקסס לפני ימים ספורים.

נראה כי טסלה מכוונת להרחיב משמעותית את פעילותה בתחום האנרגיה, שרק לאחרונה החל לצבור תאוצה עם הרחבת מפעלים ועסקאות חדשות. בחברה מקווים כי גם מוצרי האנרגיה הסולארית, כולל פאנלים סולאריים וגגות סולאריים, יהפכו לנגישים יותר לשוק הרחב, בדומה למערכת הפאוורוול.

עם התפתחויות אלה, נראה כי טסלה ממשיכה לחזק את מעמדה לא רק בתחום הרכב החשמלי, אלא גם כשחקן מרכזי בשוק האנרגיה המתחדשת והאחסון.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra