בעקבות ״חוק הטרנסג׳נדרים״: אילון מאסק יעביר את משרדי X ו-SpaceX לטקסס | The Verifier
תמונה: The Pursuit Room

בעקבות ״חוק הטרנסג׳נדרים״: אילון מאסק יעביר את משרדי X ו-SpaceX לטקסס

מעבר משרדי X ו-SpaceX לטקסס: השפעות, סיבות, והקשר האישי של אילון מאסק

מאת אבי דוד | Avi David

אמש (שלישי 16.07), אילון מאסק הכריז על העברת המשרדים של X (לשעבר טוויטר) ושל חברת החלל SpaceX מקליפורניה לטקסס. ההחלטה הדרמטית הגיעה בעקבות חוק חדש שהעביר מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, המגן על זכויות פרטיות של תלמידים טרנסג’נדרים והומוסקסואלים בבתי הספר.

הרשת החברתית X עוברת לטקסס

מאסק, שהביע פעמים רבות את אי שביעות רצונו מהמדיניות הרגולטורית של קליפורניה, טען כי החוק החדש מהווה פגיעה בחופש העסקי והאישי. לדבריו, החוק החדש מקשה על חברות טכנולוגיה לפעול במדינה בשל ההגבלות הרבות שהוא מטיל על מדיניות העסקת עובדים ופעילות עסקית.

Ad image

המעבר הצפוי של המשרדים של X ו-SpaceX מטיל צל כבד על כלכלת קליפורניה

החוק המדובר, שנחתם על ידי ניוסום אמש, נועד להגן על זכויות תלמידים טרנסג’נדרים והומוסקסואלים במערכת החינוך הציבורית של קליפורניה. החוק כולל סעיפים שמחייבים את בתי הספר לשמור על פרטיות התלמידים בנוגע לזהות המגדרית והמינית שלהם, ומעניק להם זכויות לגשת למשאבים חינוכיים ותמיכה פסיכולוגית.

מאסק, המוכר בגישתו הליברטריאנית ובתמיכתו בחופש הפרט, טען כי החוק החדש פוגע ביכולת של מעסיקים לנהל את כוח האדם שלהם באופן חופשי, וכי הוא מעדיף לפעול במדינה עם רגולציה ידידותית יותר לעסקים.

המעבר הצפוי של המשרדים של X ו-SpaceX מטיל צל כבד על כלכלת קליפורניה, שהייתה עד כה מרכז חשוב לחברות הטכנולוגיה הגדולות. עם זאת, טקסס, שכבר משכה בשנים האחרונות חברות רבות בשל המדיניות הידידותית שלה לעסקים והמיסים הנמוכים, צפויה ליהנות מהמעבר ולהתחזק כמוקד טכנולוגי מרכזי בארה”ב.

כחלק מההקשר האישי, כדאי לציין שלמאסק יש בת טרנסג’נדרית, וייתכן שהחוק החדש בקליפורניה נוגע לו באופן אישי. בעבר, מאסק השמיע דעות מעורבות לגבי נושאים הקשורים לזכויות להט”ב, והמעבר של החברות עשוי לשקף גם את האתגרים האישיים שהוא חווה בהתמודדות עם סוגיות אלו בתוך משפחתו.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra