CMF חושפת את הפרטים ליצירת אביזרים מודולרים למכשיר שלה | The Verifier
ה־CMF Phone 1. | מקור: CMF

עכשיו פתוח לכולם: CMF חושפת את הפרטים ליצירת אביזרים מודולרים למכשיר שלה

מאת אלעד קאופמן | Elad Kaufman

ביום שני (8.7) השיקה חברת CMF מבית Nothing את הסמארטפון הראשון שלה, ה־CMF Phone 1. אחרי גל ההתלהבות הראשוני ברחבי הרשת מהמודולריות והייחודיות העיצובית של המכשיר, בחברה שיחררו מסמכים מלאים אשר נותנים לכל אחד את האפשרות ליצור גב אחורי ואביזרים בהתאמה אישית – לטלפון שלו.

מפרט טכני והתגובות ברשת

ה־CMF Phone 1 מצויד במעבד MediaTek Dimensity 7300 (מדיה־טק) המיוצר בתהליך 4 ננומטר, ומציג מסך AMOLED באיכות +FHD בגודל 6.67 אינץ’ עם קצב רענון של 120Hz ובהירות מקסימלית של 2000 ניט. הוא מגיע עם 8GB של זיכרון עבודה ואפשרויות אחסון של 128GB או 256GB, עם אפשרות הרחבה עד 2TB באמצעות כרטיס micro-SD. מערך המצלמות כולל מצלמה ראשית רחבה של 50MP, מצלמת עומק של 2MP, ומצלמה קדמית של 16MP. הסמארטפון מופעל על ידי סוללה בנפח 5,000 מיליאפר־שעה, עם תמיכה בטעינה מהירה של 33W. הוא רץ על Android 14 עם ממשק Nothing OS 2.6, ומציע קישוריות 5G ו-Bluetooth 5.3, אך ללא NFC. לאבטחה ביומטרית, המכשיר כולל חיישן טביעת אצבע אופטי מתחת למסך ועמיד למים ואבק בתקן IP52. לעוד פרטים על ה־CMF Phone 1

Ad image
YouTube screenshot.
סקירות של היוטיוברים הפופולריים MKBHD ו־Mrwhosetheboss. | מקור: צילום מסך, YouTube

כבר בזמן אירוע ההשקה המוקלט מראש, פורסמו סקירות וסרטונים רבים שהציגו התלהבות רבה מהמכשיר, בדגש על מערכת ההפעלה הנקייה, תג המחיר הנמוך בארה”ב (199$) וכמובן – העיצוב המודולרי והייחודי.

מרעיון ב־𝕏, למציאות

בעקבות הצעה של גולש בפלטפורמת 𝕏 (לשעבר טוויטר) ליצירת גב ייעודי ל־Phone 1 לאחסון ותצוגה של כרטיסי משחק (פוקימון באופן ספציפי), ב־CMF עשו מעשה ושחררו את כל המידע הנדרש ליצירת אביזרים וכיסויים בעיצוב אישי. הצעד הזה מתבצע למרות שיכול לגרום להפסדים ולירידה משמעותית ברכישת האביזרים הרשמיים היקרים. Nothing מנצלת את המומנטום והחשיפה, ומעודדת משתמשים לשתף את יצירותיהם בפורומים הרשמיים של החברה, עם האפשרות שעיצובים נבחרים יזכו לייצור המוני.

CMF Phone 1 Teardown official sketch.
אחד מהמסמכים ש־CMF פרסמו. | מקור: Nothing Community

איך הגב המודולרי עובד? בקופסת המכשיר מגיע מברג קטן (בצידו השני של מחלץ הסים), באמצעותו ניתן לפתוח את ארבעת הברגים הגב המכשיר, להוציא את מגירת הסים, לשחרר את “נקודת ההרכבה”, ולהרכיב גב חלופי חדש או אביזרים שונים. המסמכים שפורסמו כוללים גם את המידע על הברגים המשמשים לחיבור הכיסוי האחורי, מה שמאפשר ליוצרים להתאים את עיצוביהם במדויק למכשיר ובלי לבצע ניחושים.

CMF Phone 1 - Front and back look. Orange color.
מסך AMOLED בגודל 6.67 אינץ’ עם שוליים (כמעט) שווים. | מקור: CMF

את ה־CMF Phone 1 ניתן להשיג בישראל תחת רשת החנויות של באג, היבואנית הרשמית של Nothing.

שתפו כתבה
כתב חדשות אנדרואיד | מכור לטכנולוגיה מכל הסוגים מגיל 0, מת על שיאומי אבל מסתובב עם מכשיר גלקסי. בעל נסיון ניהול מגוון קבוצות טכנולוגיה בטלגרם ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם Ctech. | סלולרי: Samsung Galaxy S23 Ultra מחשב: Acer Swift X 2022 14" שעון חכם: Xiaomi Band 8