Apple Intelligence
Apple Intelligence | תמונה: אפל

האינטליגנציה של אפל: אינטגרציה עם ChatGPT בשיתוף פעולה עם OpenAI

אלדד מטמון | Eldad Matmon
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon - עורך ראשי

באירוע המפתחים שקיימה אתמול (ב’), אפל (Apple) הציגה לאחרונה את סט תכונות הבינה המלאכותית שלה, המשולבות במכשירי מק, אייפד ואייפון, במטרה לשפר את הפרודוקטיביות והיצירתיות של המשתמשים. ההסכם החדש עם OpenAI, שמאפשר לאפל לשלב את טכנולוגיית ChatGPT במערכות ההפעלה השונות שלה, הוא אחד מהצעדים המרכזיים בכיוון זה.

אם יש משהו שאפל טובה בו, זה אינטגרציה של שירותים אחרים במערכות שלה. שיתוף הפעולה עם OpenAI מובנה עמוק בגרסאות העדכניות של מערכות ההפעלה של אפל: iOS 18, iPadOS 18 ו-macOS Sequoia. האינטגרציה עם ChatGPT, לצד שבבי הסיליקון של החברה, מאפשרת למערכת לנצל את היתרונות של כל מכשיר ולספק חוויות מותאמות אישית בכל פלטפורמה, תחת המיתוג Apple Intelligence, או בקיצור – AI.

כלים לכתיבה ויצירה

האינטליגנציה של אפל מביאה כלים לכתיבה ויצירה שיעשו לכם חיים קלים ומלאים ביצירתיות. אחד הכלים המרכזיים הוא היכולת ליצור טקסטים בצורה חכמה, בעזרת מודלים גנרטיביים שמציעים ניסוחים מותאמים ומתקנים טעויות בשפה. לדוגמה, תוכלו לשנות את הנימה של האימיילים שלכם: ידידותי יותר, מקצועי יותר או תמציתי יותר – והכל בצורה מובנית וקלה. בנוסף, כלי ה-Proofread מאפשר לכם לשפר את הדקדוק, בחירת המילים ומבנה המשפט, ואפילו לסכם אימיילים ארוכים בנקודות המרכזיות שלהם (אמ;לק). הכלים הללו מאפשרים לכם לכתוב בצורה מקצועית ויעילה יותר ולהתאים את הסגנון של הכתיבה לקהל היעד שלכם.

Apple Intelligence Writing Tools
עזרה בכתיבה חכמה | תמונה: אפל

יצירת תמונות ו-Genmoji ייחודיים

ה-Apple Intelligence מאפשרת גם ליצור תמונות ו-Genmoji ייחודיים. תוכלו לעצב אמוג’ים מותאמים אישית באמצעות תיאור מילולי כמו “טי-רקס על גלשן” או “פנים מחייכות עם מלפפונים על העיניים”. כמו כן, תוכלו להשתמש בכלים של ציור דיגיטלי ועיצוב גרפי ליצירת תמונות מותאמות אישית באמצעות כלי ה-Image Playground לצד הכלי Image Wand שיהפוך את ה-Apple Pencil שלכם ל”שרביט קסם” שהופך סקיצות גסות לתמונות מוגמרות.

Apple Intelligence Image Playground
יצירת תמונות | תמונה: אפל

שיפורים בסירי – עוזרת קולית חכמה באמת

מבין כל העוזרות הקוליות בשוק, סירי לא הייתה הכי מובילה והיה לה קשה להבין לא מעט מהדברים, מה שיצר סרטוני פארודיה ו-memes רבים ברשת. כעת, הודות לשיתוף הפעולה עם OpenAI, אפל משדרגת את סירי על ידי שילוב עם ChatGPT, מה שאמור להפוך אותה לחכמה ויעילה יותר.

הודות לעיבוד שפה טבעית מתקדם, סירי תוכל להבין דיבור טבעי בצורה משופרת, גם אם יש קפיצות במילים. סירי גם תזכור שיחות קודמות ותצליב נתונים מהודעות דוא”ל והודעות טקסט כדי לספק מידע רלוונטי. בנוסף, ניתן יהיה להקליד בקשות לסירי בשקט ובמהירות. השימוש ב-ChatGPT ישפר גם את היכולת של סירי להבין ולענות על שאלות מורכבות בצורה טבעית יותר.

Siri and ChatGPT
סירי ו-ChatGPT | תמונה: אפל

בזכות היכולת החדשה שלה לזכור פרטים, סירי תוכל גם לסייע למשתמשים לנהל את היום-יום שלהם בצורה יעילה יותר. בין אם מדובר בתזכורות, ניהול יומן, או מטלות יומיומיות אחרות, סירי תציע ניהול חכם יותר של סדר היום. כך למשל אם נכנסה לכם פגישה בעבודה שמתנגשת עם הזמן בו אתם צריכים לאסוף את הילדים מהגן, סירי תוכל להצליב בין כל הדברים, כולל זמן ומרחק הנסיעה שלכם לגן כדי לשקף לכם את המצב ולהתריע בזמן אמת.

בנוסף לשיפור ההבנה, בעדכון החדש, סירי תוכל לבצע מגוון רחב של משימות מתקדמות. בין אם מדובר בקביעת פגישות, שליחת הודעות, חיפוש מידע באינטרנט, עדכון פרטים או אפילו שליטה במכשירים חכמים בבית. כך למשל, אם מישהו שולח לכם את הכתובת החדשה אליה הוא עבר, תוכלו לבקש מסירי לעדכן את הכתובת החדשה בפרטי איש הקשר שלו.

תמונה: אפל

כחלק מהשדרוג סירי גם זכתה בשינוי עיצובי וחזותי הכולל אייקון חדש ופידבק אינטרקטיבי. כך למשל כשתייצרו אינטראקציה עם סירי, מסגרת המסך תהבהב בצבעוניות ותוכן המענה יופיע בקו העיצובי הדומה להתראות האחרות שלכם במכשיר.

חיפוש חכם בתמונות וסרטונים ויכולות עריכה

אופציה נוספת שמגיעה עם Apple Intelligence, היא היכולת למצוא תמונות וסרטונים במהירות ובדיוק. המערכת מזהה אובייקטים, אנשים ומיקומים בתמונות שלכם, ומסווגת אותם לפי קטגוריות. חיפשתם תמונה מהחופשה האחרונה או סרטון מאירוע משפחתי? פשוט חפשו לפי מיקום או אדם, והמערכת תמצא את התוכן הרלוונטי.

בנוסף, תוכלו לסנן תכנים לפי תאריך, מיקום וסוג התוכן. זה הופך את ניהול התמונות והסרטונים שלכם לנוח ויעיל יותר, ושומר על סדר וארגון באלבומים הדיגיטליים שלכם. חוויה פשוטה ואינטואיטיבית שמקלה עליכם למצוא את הזיכרונות היקרים שלכם. החיפוש המתקדם גם מאפשר לכם להוסיף תגים מותאמים אישית וליצור אלבומים אוטומטיים לפי נושאים מסוימים.

בנוסף, Apple Intelligence מציעה חוויית חיפוש משופרת הכוללת זיהוי פעולות ואירועים בתוך הסרטונים. כך, אם תרצו למצוא רגע מסוים מסרטון ארוך, תוכלו לעשות זאת בקלות על ידי חיפוש מילות מפתח הקשורות לפעולה או לאירוע בתוך הסרטון עצמו.

עוד פיצ’ר חכם שאפל מוסיפה בצורה מובנית באפליקציית התמונות היא האפשרות לנקות אותן מאובייקטים לא רצויים. כמו שהוצג באפליקציות ושירותים שונים, אפל מוסיפה את האפשרות למחוק אובייקטים שהפריעו לכם בצילום התמונה כמו אנשים שנכנסו לפריים או אולי איזה פח אשפה שלא שמתם לב אליו כשצילמתם את התמונה.

העלמת אובייקטים בתמונה | מקור: אפל

יצירת סרטי זיכרון אישיים

תכונה נוספת ב-Apple Intelligence היא האפשרות ליצור סרטי זיכרון אישיים. תכונה זו מנתחת תמונות וסרטונים מהאוסף האישי שלכם, בוחרת את הרגעים החשובים ומשלבת אותם בסרטונים אוטומטיים. את הסרטונים שנוצרו תוכלו לערוך, להוסיף אפקטים, מוזיקה וטקסטים מותאמים אישית. בנוסף, ניתן יהיה לשתף את הסרטונים בקלות ברשתות חברתיות, בדוא”ל או בהודעות.

 Apple Intelligence Memory movies
יצירת סרטוני זיכרון | תמונה: אפל

פרטיות ושימושיות

אפל מדגישה שימוש קל והגנה חזקה על פרטיות המשתמשים עם כל התכונות החדשות. כל הנתונים נשמרים בצורה מאובטחת על גבי המכשיר ואינם נחשפים לגורמים חיצוניים. אפל מבטיחה שהכלים החדשים ישפרו את הפרודוקטיביות והיצירתיות שלכם תוך שמירה על פרטיות ובטיחות המידע האישי.

האינטליגנציה של אפל מביאה את הכוח של הבינה המלאכותית לכל משתמש, עם דגש על פרטיות ושימושיות יום-יומית. השיתוף פעולה עם OpenAI מאפשר לאפל לשפר את סירי ולהוסיף תכונות מתקדמות נוספות שמאפשרות חוויית שימוש מתקדמת ונוחה יותר.

משתמשי ChatGPT יוכלו להשתמש ביכולות שלו בחינם ישירות מהאייפון ואילו משתמשים מנויים יוכלו לחבר את החשבון שלהם כדי ליהנות מהאפשרויות בתשלום הכלולות במנוי.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
ממקימי האתר ועורך ראשי | מנהל מוצר ביום וסקרן טכנולוגי בכל רגע נתון. אוהב פיתרונות טכנולוגים ותמיד מחפש את הדבר המרגש הבא שישתלט על העולם. נהנה מכל העולמות וכל מערכות ההפעלה ובעל זוית ביקורתית על כל חידוש שיוצא. בעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית וכן הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגרים עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13. ממקימי אתר The Verifier, יוצא איחוד האתרים GSM-Israel ו-TechIT של אבי דוד. | סלולרי: iPhone 14 Pro סלולרי: Pixel 7 Pro שעון חכם: Apple Watch S7 שעון חכם: Pixel Watch