כישלון מראש? \ תמונה: Humane

לאחר הביקורות הצוננות: Humane מחפשת רוכש של סיכת ה-AI שלה

״הסיכה״ ה-AI Pin היתה אמורה להיות הצלחה מסחררת, אבל מהר מאוד הבינו המשתמשים (ובחברה) כי התחרות מול אפל, גוגל, מיקרוסופט והאחרות היא כמעט בלתי אפשרית וכי המשתמשים בחרו בסמארטפון; האם החברה תצליח למכור בזמן או תהיה כישלון ותעלם מהעולם?

אבי דוד | Avi David
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David - עורך משנה

חברת Humane, הסטארטאפ מאחורי מחשב הלבישה המותחכם בבינה מלאכותית – ה-AI Pin, כבר מחפשת רוכש פוטנציאלי עבור העסק שלה. על פי דיווח בבלומברג, החברה – בהובלתם של עובדי אפל לשעבר, עומראן הרי ובתאני בונג’ורנו – “מבקשת מחיר שנע בין 750 מיליון דולר למיליארד דולר”.

ייתכן שמדובר במשימה קשה לאחר ההשקה המאכזבת של ה-AI Pin במחיר של 699 דולר: המכשיר ספג ביקורות שליליות רבות על תגובות איטיות וחוויית משתמש רחוקה מהרעיון של עוזרת בינה מלאכותית לבישה וזמינה תמיד, כפי שהבטיחו המייסדים לפני ההשקה. המוצר הוצג לפחות בחלקו כדרך לאנשים להיות נוכחים יותר ולהפחית את התלות הגדלה שלהם בסמארטפונים.

Humane פיתחה מערכת הפעלה משלה בשם CosmOS שפועלת על ה-AI Pin. המערכת מתחברת לרשת של מודלים של בינה מלאכותית כדי למצוא תשובות לשאלות קוליות ולנתח למה מכוונת המצלמה המובנית. עבור חלק מהאינטראקציות, המכשיר מקרין “תצוגה” לייזר המוקרנת על כף היד הפנימית של המשתמש. נדרש מינוי חודשי כדי להפעיל את המכשיר וחיבור סלולרי קבוע.

בלומברג מציין כי Humane גייסה 230 מיליון דולר ממשקיעים, כולל סמנכ”ל OpenAI, סם אלטמן, שלפי השמועות מפתח מוצר נפרד (בשיתוף פעולה עם מעצב אפל האגדי ג’וני אייב) שיכול להציג טוב יותר את הפוטנציאל של בינה מלאכותית.

שווי החברה הוערך על ידי משקיעים ב-2023 ב-850 מיליון דולר, אך זה היה לפני שהמוצר הראשון שלה בכלל זכה לביקורות שליליות גורפות. ישנם כמה רעיונות חדשניים וחכמים, אך התוכנה של ה-AI Pin לא מפותחת מספיק וחסרת עקביות, והחומרה סובלת מבעיות של חיי סוללה קצרים ובעיות התחממות יתר. Humane הבטיחה לטפל בחלק מהבאגים האלה באמצעות עדכוני קושחה. רק בשבוע שעבר, היא שילבה את המודל GPT-4o של OpenAI כדי לשפר עוד יותר את החוכמה של המכשיר.

רשימת הקונים הפוטנציאליים עבור Humane נראית די קטנה בהתחשב במחיר שהסטארטאפ מקווה לקבל. ענקיות הטכנולוגיה אמזון, אפל, גוגל, מטא ומיקרוסופט כולן מבצעות דחיפה משמעותית לתחום הבינה המלאכותית – עם מודלים של שפה גדולה ובינה מלאכותית גנרטיבית שהופכים נפוצים יותר מיום ליום – אך לא ברור כמה ערך הקניין הרוחני של Humane באמת יביא למאמצים המתמשכים שלהן.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra