לפני שנה, חברת גוגל (Google) הצהירה כי היא מאמינה שבינה מלאכותית היא עתיד החיפוש. כעת, נראה שהעתיד הזה הגיע: גוגל החלה להשיק "סקירות בינה מלאכותית", המכונות גם חווית חיפוש גנרטיבית (SGE), למשתמשים בארה"ב ועתידה להשיק אותן בקרוב ברחבי העולם. בקרוב מיליארדי משתמשי גוגל יראו תקציר שנוצר על ידי בינה מלאכותית בראש תוצאות החיפוש שלהם. וזה רק ההתחלה של האופן שבו בינה מלאכותית משנה את החיפוש.
"מה שאנחנו רואים עם בינה מלאכותית גנרטיבית היא שגוגל יכולה לבצע עבורכם יותר מהחיפוש", אומרת ליז ריד, ראש החיפוש החדשה של גוגל, שעבדה על כל חלקי חיפוש הבינה המלאכותית בשנים האחרונות. "היא יכולה לחסוך לכם את עבודת החיפוש הקשה, כך שתוכלו להתמקד בחלקים שאתם רוצים לעשות כדי להשלים דברים, או בחלקים בחקר שאתם מוצאים מרגשים."
ריד מציינת רשימה של תכונות שנועדו לגרום לזה לקרות, שכולן גוגל הכריזה עליהן פומבית מוקדם יותר היום בכנס המפתחים שלה I/O. ישנם סקירות בינה מלאכותית, כמובן, שנועדות לתת לכם מושג כללי לגבי התשובה לשאלתכם יחד עם קישורים למשאבים למידע נוסף. יש גם תכונה חדשה ב-Lens המאפשרת לכם לחפש על ידי צילום וידאו. יש כלי תכנון חדש שנועד ליצור באופן אוטומטי מסלול טיול או תכנית ארוחות על סמך חיפוש יחיד ועוד.
גוגל משתמשת ב-AI שלה מסוג ג'מיני כדי להבין מה אתם מחפשים, בין אם אתם מקלידים, מדברים, מצלמים תמונה או מצלמים סרטון. היא משתמשת בדגם ג'מיני מיוחד חדש כדי לסכם את הרשת ולהראות לכם תשובה. היא אפילו משתמשת בג'מיני כדי לעצב ולאכלס את דף התוצאות.