חברת הרכבים טסלה (Tesla) הכריזה על ריקול ל-3,878 כלי הרכב סייברטראק (Cybertruck) שסופקו ללקוחות עד כה. הסיבה: תקלה במאיץ הדוושה שעלולה לגרום לפדל להיתקע במצב לחוץ.
על פי הודעת הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA), התקלה עלולה לגרום לפדל המאיץ להתנתק ולהיתקע בחלק הפנימי של תא הנהג כאשר מופעל עליו "כוח רב". תקלה זו נגרמה כתוצאה משימוש ב"שימון לא מאושר" (סבון) במהלך הרכבת דוושות המאיץ, מה שהפחית את אחיזת הפדל ועלול לגרום לו להחליק ולהתנתק.
למרות התקלה, מערכת הבלמים של הסייברטראק תמשיך לפעול גם אם דוושת המאיץ תיתקע. עם זאת, טסלה מודיעה כי אינה מודעת לאף מקרה של תאונה, פגיעה או מוות שנגרמו כתוצאה מהתקלה.
קריאת הריקול משפיעה על "כל רכבי הסייברטראק שיוצרו בין 13 בנובמבר 2023 ל-4 באפריל 2024". טסלה תפנה לחנויות ולמרכזי השירות שלה ותספק תיקון או החלפה של דוושות המאיץ הפגומות ללא תשלום. סייברטראק שיוצרו לאחר 17 באפריל יצוידו כבר ברכיב דוושת מאיץ חדש.
בחודש פברואר האחרון, החברה ״קראה״ חזרה 2 מיליון כלי רכב טסלה בארה"ב עקב גופן קטן מדי בפאנל נוריות האזהרה, בניגוד לתקני הבטיחות. תקלה זו תוקנה באמצעות עדכון תוכנה.
חובבי טסלה התנגדו בעבר לשימוש במונח "ריקול" כאשר החברה הצליחה לתקן את בעיותיה באמצעות עדכוני תוכנה אלחוטיים. עם זאת, במקרה הנ״ל, נראה כי אין מנוס משימוש במונח זה.