חברת יס (yes) מרחיבה את חווית הצפייה ומעבר לשירותי טלוויזיה ואינטרנט תחל למכור ללקוחותיה גם מסכי טלוויזיה. ב-yes מציינים כי המסכים יהיו במחירים אטרקטיביים במיוחד ובמגוון מותגים מובילים ביניהם: LG, סמסונג, סוני ו- Hisense.
לפי ההערכות, היקף שוק מכשירי הטלוויזיה בישראל עומד על כ-1.4 מיליארד שקל בשנה. הרכישה כוללת הובלה והתקנה חינם ואחריות מהיבואן הרשמי ואת המוצרים יהיה ניתן לרכוש במזומן או ב-36 תשלומים וכאמור במחירים אטרקטיביים.
"שוק מסכי הטלוויזיה הוא מנוע צמיחה עבור yes ובאמצעות השקת 'yes SHOP' ומכירת מסכי טלוויזיה אנחנו מציעים כעת ללקוחותינו חווית צפייה מושלמת מקצה לקצה", אמר דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes. "אנחנו צופים כי לקראת שידורי האולימפיאדה ומשחקי היורו בכדורגל הקיץ, הביקושים לטלוויזיות חדשות יעלו בדומה למה שראינו בתקופת הקורונה".
עוד אמר בהט כי: "עולם מסכי הטלוויזיה עבר מהפכה בשנים האחרונות מבחינת הטכנולוגיה ואיכות הצפייה והצופה הישראלי כפי שאנו רואים בסקר מיוחד שערכנו לרגל השקת השירות החדש ובחן את הרגלי הצפייה והרכישה של טלוויזיות חדשות. גילינו שם בין היתר כי 68% מישראלים ציינו את גודל המסך כשיקול המרכזי בקניית מסך טלוויזיה ו-66% ציינו את המחיר במקום השני. מצאנו גם כי גדלי המסך הפופולריים בבתים בישראל הם 55 ו-65 אינץ', כאשר במחצית מבתי האב יש טלוויזיה עם מסך בגודל של 55 אינץ' ויותר".
עוד עולה מתוצאות הסקר שנערך באמצעות מכון המחקר 2thepoint כי ל-90% מהישראלים יש טלוויזיה בבית. בבית ישראלי ממוצע יש 2 מכשירי טלוויזיה פעילים וב-90% מהבתים יש לפחות טלוויזיה חכמה אחת. 91% מהנשאלים ציינו כי יש להם טלוויזיה בסלון, ל-54% יש טלוויזיה בחדר השינה ול-36% יש טלוויזיה בחדר שינה של אחד או יותר מהילדים. ל-2% מהישראלים יש טלוויזיה גם במטבח. בקרב ההורים, שליש ציינו כי הכניסו טלוויזיה לחדר של ילד עד גיל 5 ולמחצית מהילדים עד גיל 8 יש טלוויזיה בחדר.
לגברים חשוב יותר המותג, לנשים – איכות הסאונד
כשנשאלו מדוע בחרו לרכוש טלוויזיה חדשה, 36% מהישראלים ציינו כי רכשו טלוויזיה חדשה כי רצו מכשיר עם מסך גדול יותר, 28% אמרו כי החליפו מכשיר שהתקלקל, 24% ציינו כי בחרו להשתדרג לטלוויזיה חכמה ו-12% אמרו כי רצו להוסיף טלוויזיה לחדר שלא הייתה בו קודם. עוד נמצא כי גדלי המסך הפופולריים בבתים בישראל הם 55 ו-65 אינץ', כאשר במחצית מבתי האב יש טלוויזיה עם מסך בגודל של 55 אינץ' ויותר.
עלות הקנייה הממוצעת לטלוויזיה בישראל היא 3,143 ₪. 29% סיפרו כי שילמו עד 2,000 ₪ בקניית מכשיר הטלוויזיה האחרון שברשותם, 20% ציינו כי שילמו בין 2,000-3,000 ₪, 24% השיבו כי שילמו בין 3,000-5,000 ₪, 12% השיבו כי רכשו טלוויזיה במעל 5,000 ₪. עוד נמצא כי גברים מעניקים חשיבות רבה יותר למותג הטלוויזיה אותה הם רוכשים (40% לעומת 26% בקרב הנשים), ואילו לנשים חשובה איכות הסאונד (29% לעומת 17% בקרב הגברים).
אוכלים מול המסך אבל נרדמים על הספה
כמחצית מהישראלים נרדמים מול הטלוויזיה בסלון לפחות פעם אחת בשבוע – בשכיחות דומה לגברים ולנשים. 36% ציינו כי הם נרדמים הספה לפחות פעמיים בשבוע. 24% אמרו כי הם לא נרדמים מול הטלוויזיה בסלון אף פעם. 80% מבעלי טלוויזיה בחדר שינה נוהגים לצפות בה לפני השינה. מרביתם (55%) מדווחים כי הם מכבים את הטלוויזיה בסיום הצפייה ורק אז הולכים לישון בעוד כחמישית נרדמים מול טלוויזיה במהלך הצפייה.
ומלבד צפייה בטלוויזיה, מה עוד אנחנו עושים מול המסך? 72% מהישראלים נוהגים 'לנשנש' מול המסך, 65% גולשים ברשתות החברתיות תוך כדי צפייה בטלוויזיה. 49% נוהגים לאכול ארוחה מסודרת מול המסך. 45% מקפלים כביסה מול המסך. תרגילי כושר או מלאכות יד כמו סריגה או רקמה מבצעים 15% ו-5% מהישראלים בהתאמה.
מחירים לדוגמה ואיך תקנו
את חנות yes SHOP תוכלו למצוא בקישור הזה, שם מציגה יס את מגוון הטלוויזיות אותן היא מציעה במחירים אטרקטיביים. בין המסכים אותם תציע החברה תוכלו למצוא:
- 55QNED756RB LG החל מ-3,199 ₪
- QNED916QA65 LG החל מ-6,199 ₪;
- KD-55X75WLAEP SONY החל מ-2,999 ₪;
- XR-65X90LAEP SONY החל מ-6,969 ₪;
- 55E7KQ HISENSE החל מ-2,399 ₪;
- 65E7KQ HISENSE החל מ-3,299 ₪ ועוד.