חברת Meta (מטא) אישרה היום (שלישי, 31.10) באופן רשמי את השמועות הקודמות והכריזה כי החל מחודש נובמבר תציע תוכנית מנויים בתשלום ללא פרסומות למשתמשי פייסבוק ואינסטגרם באיחוד האירופי ובשוויץ.
בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה, מודה Meta כי היא מציעה את התוכניות הללו בניסיון לעמוד בתקנות כמו תקנת הגנת המידע הכללית של האיחוד האירופי (GDPR) וחוק השווקים הדיגיטליים. שני חוקים אלה מגבילים את כמות הנתונים האישיים ששירות מקוון יכול לאסוף באמצעות שירות חינמי הממומן על ידי פרסומות.
מ-Meta נמסר:
אנו מאמינים באינטרנט הממומן על ידי פרסומות, המאפשר לאנשים גישה למוצרים ושירותים מותאמים אישית ללא קשר למעמדם הכלכלי. הוא גם מאפשר לעסקים קטנים להגיע ללקוחות פוטנציאליים, להצמיח את העסק שלהם וליצור שווקים חדשים, מה שמניע צמיחה בכלכלה האירופית. וכמו חברות אחרות, נמשיך לתמוך באינטרנט הממומן על ידי פרסומות, גם עם הצעת המנויים החדשה שלנו באיחוד האירופי, EEA ושוויץ. אבל אנחנו מכבדים את הרוח ואת המטרה של תקנות אירופיות מתפתחות אלו, ומחויבים לעמוד בהן.
החל מחודש נובמבר הקרוב, התוכנית תפתח בעלות חודשית של 9 אירו דרך הדפדפן או 12 אירו לחודש באפליקציות iOS ו-Android של פייסבוק או אינסטגרם. התוכניות יחולו על כל חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם המקושרים. החל מ-1 במרץ 2024, לכל חשבון נוסף במרכז החשבונות של המשתמש יעלה 6 אירו לחודש באינטרנט ו-8 אירו לחודש ב-iOS ו-Android.
התכניות בתשלום מיועדות למשתמשים בגילאי 18 ומעלה. Meta אומרת שהיא "ממשיכה לחקור כיצד לספק לבני נוער חווית פרסום שימושית ואחראית בהתחשב בנוף הרגולטורי המתפתח הזה". Meta אומרת שאנשים שיישארו עם האפשרות החינמית המבוססת על פרסומות בפייסבוק ואינסטגרם ימשיכו לקבל את אותה חוויה.