אפל תפתח את iOS 17 להתקנת אפליקציות צד ג׳ | The Verifier

אפל תפתח את iOS 17 להתקנת אפליקציות צד ג׳

מאת אבי דוד | Avi David

חברת אפל (Apple) תערוך את אירוע המפתחים השנתי שלה ה-WWDC 2023 בעוד שבוע בדיוק. אז תציג אפל את העדכונים למערכות ההפעלה לשנה הקרובה.

העדכון עבור מכשירי האייפון הוא העדכון הגדול ביותר שגם מקבל הכי הרבה זמן מסך באירועים של אפל, כך אפל מתכוונת לעשות גם השנה עם מערכת ההפעלה iOS 17. על פי פרסומים, החדשות אודות iOS 17 ימשיכו להדהד גם לאחר ההכרזה של אפל.

Ad image
כנס המפתחים השנתי WWDC 2023 \ תמונה: אפל

המערכת צפויה לקבל עדכון לאפליקציות המובנות ואפילו להוסיף אפליקציה בסגנון יומן וחידושים נוספים. אך החידוש העיקרי לו אנו מצפים, הוא האפשרות להתקין אפליקציות צד ג׳ שלא דרך חנות האפליקציות האפסטור, כך קבע האיחוד האירופי. כי החל מ-2024, אפל תחויב לפתוח את הגן הסגור להתקנה של אפליקציות מחנויות שונות או התקנה של הורדת קובץ IPA.

דיווחים אודות פתיחת האפשרות של התקנת אפליקציות צד ג׳ כנראה אולי יהיו רק במדינות מסויימות השייכות כמובן לאיחוד האירופי. אך כמובן שמדובר בדיווח לא מאומת. מה שקצת מוזר, כי אפל תוסיף את מחבר ה-USB C לכל סדרת האייפון 15, שגם כאן האיחוד האירופי חייב את אפל להחליף את מחבר הלייטנינג ולהפוך את האייפון למכשיר ״אוניברסלי״, כזה שלא יחייב את המשתמשים לרכוש כבל מיוחד.

התקנה של אפליקציות צד ג׳ פותחות פתח להתקנה של אפליקציות זדוניות, דבר אשר יגרום ללא מעט נזק. האפליקציות שעולות לחנות האפליקציות של אפל האפסטור עולות לאחר שעברו ביקורת וכי הגישה לכלי API אכן נעשו בצורה הוגנת, וזאת על מנת לשמור על פרטיותם של המשתמשים.

אנחנו מחכים להכרזה של אפל אודות מערכת ההפעלה ה-iOS 17 שתוצג לראשונה ביום שני ה-5 ביוני בשעה 20:00 שעון ישראל. אל תשכחו להצטרף לקבוצת הטלגרם של The Verifier שם נערוך שידור חי עם כל החדשות והעדכונים מההכרזה שצפויה לקחת לא מעט זמן.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra