הסמארטפונים שלנו מלאים באפליקציות שונות. החל מהרשתות החברתיות כמו אינסטגרם וטיקטוק, לאפליקציות ההודעות כמו וואטסאפ וטלגרם ועוד. מבין כל האפליקציות יש את אלה שאנחנו משתמשים כמעט באופן יומיומי (ואולי אפילו כמה פעמים ביום) ויש כאלה שהורדנו לפני חודשיים לשימוש חד פעמי ומאז לא נגענו בה.
כל אפליקציה כזאת תופסת נתח משטח האיחסון היקר שלנו במכשיר, ומצמצמים את האפשרויות שלנו לאחסן דברים חשובים יותר, כשיגיעו.
כחלק מהמאמצים של החברה למטב את חוויית השימוש במכשירי אנדרואיד, גוגל (Google) משחררת פיצ׳ר חדש לחנות האפליקציות שלה גוגל פליי, שיעזור לכם לשמור על שטח איחסון פנוי ככל האפשר.
מעתה, חנות האפליקציות במכשירי אנדרואיד תנטר את רמת השימוש שלכם באפליקציות השונות ותשווה את זה אל מול שטח האיחסון הפנוי. ככל שנפח האיחסון יילך וייקטן, חנות האפליקציות תזהה את אותן אפליקציות שנמצאות בשימוש מועט (או לא בכלל) ותעביר אותן ל״ארכיון״.
ההעברה לאותו ארכיון למעשה תשאיר גרסה ״רזה״ הכוללת ייצוג של אותה אפליקציה שהייתה מותקנת על המכשיר, אך למעשה תעביר את התוכן שלה למחיצה זמנית בענן, ובכך תפנה מקום במכשיר.
כדי להמשיך ולהשתמש בה, תצטרכו ללכת לאותה אפליקציה במכשיר, שכעת תופיע עם לוגו האפליקציה ואייקון של ענן להורדה, וכך תוכלו לשחזר את כל הפעילות בחזרה (כל עוד האפליקציה עדיין זמינה בחנות).
האפשרות החדשה תהיה זמינה רק עבור אפליקציות שהמפתחים שלהן משתמשים ב-App Bundle כדי לדחוף את האפליקציות לחנות. כמו כן, בחנות תוכלו למצוא את האפשרות לבטל את הפיצ׳ר, ובכך לשמור על האפליקציות על המכשיר עצמו ללא דאגה.
אם אתם מאלה שדואגים שהאיחסון שלהם יתמלא אבל לא רוצים להשקיע באיחסון פנימי גבוה יותר, הפיצ׳ר החדש יהיה שימושי עבורכם. לצד זה יש אופציות נוספות כמו פינוי שטח אוטומטי של תמונות וסרטונים מהמכשיר באמצעות Google Photos. מדובר אמנם בתשלום על איחסון נוסף אך זה איחסון שנשאר איתכם בכל מכשיר שתעברו עליו בנוסף לגיבוי.