חברות הטכנולוגיה מאבדות את זה בזמן האחרון, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית שרק מתחיל למעשה, אבל יש גם צעדי מניעה שנעשים כדי לשמר את חוסר התחרות הקיימת בתחומים אחרים.
גוגל (Google) חולשת על כמות בלתי סבירה של מכשירי אנדרואיד, שם האפליקציות והשירותים של ענקית החיפוש מגיעים עם המכשיר הישר מהקופסה. לעומת זאת, על גבי מכשירי iOS והמוצרים האחרים של אפל (Apple) היא תלויה בגחמיה של החברה מקופרטינו ובחירת המשתמשים להוריד דווקא את האפליקציות שלה, למעט שירות החיפוש, שמגיע כברירת המחדל בכל המוצרים. אז איך זה?
כבר מזמן ידוע שגוגל משלמת לאפל מיליארדי דולרים כדי להמשיך ולהיות מנוע החיפוש הדיפולטיבי במכשירי אפל, ובתמורה אפל לא ממהרת לפתח שירות חיפוש משלה. על פניו נשמע עסקה הוגנת, בעיקר לאפל, אך גם גוגל מרוויחה וזאת מאחר שעיקר ההכנסה שלה מגיעה מפרסומים בתוצאות החיפוש, שכאמור מוטמעים כברירת מחדל בכל המכשירים של אפל.
דיווח של The Register חושף מידע חדש כי עסקת המיליארדים שהכרנו עד היום, שמקנה לגוגל בלעדיות דיפולטיבית על החיפוש במכשירי אפל, היא לא העסקה היחידה שעשו שתי הענקיות. על פי הדיווח, גוגל משלמת לאפל גם נתח נכבד מההכנסות שמגיעות מתחום המודעות, עבור כל כניסה או שימוש באפליקציות החברה על הפלטפורמות של אפל, כמו אפליקציית כרום למכשירי אייפון ואייפד.
הפרטים על העסקה עולים במקביל לתביעה של רשות התחרות בבריטניה נגד אפל, עם דיון שנקבע לחודש מרץ לגבי הגבלות שקשורות לחנות האפליקציות ומונעות תחרות עם שירותיה הקיימים של אפל. בנוסף, הדיווח מכוון גם לתביעה בנושא שנפתחה בדצמבר 2021, ועודכנה בחודש מרץ 2022, מול שתי ענקיות הטכנולוגיה על כך שגוגל משלמת לאפל סכומי עתק רק כדי למנוע איום ותחרות.