לפני כשבוע לערך דיווח פרראק פאטל (Prerak Patel), בעלים של רכב טסלה מודל Y, כי ההגה של רכבו התנתק ממקומו בזמן שנהג עם משפחתו בכביש מהיר בניו ג׳רזי שבארה״ב. הנהג, שהיה בהלם באותו מקרה, אמר כי למזלו לא היו רכבים נוספים מאחוריו והוא הצליח לעצור בצד, ולהזמין גרר שלקח אותו אל אחד ממרכזי השירות של טסלה (Tesla).
כשהגיעו לבדיקה נציג החברה אמר כי הוא לא רואה שום דבר יוצא דופן (כאילו שהגה שיצא מהמקום זה לא מספיק, כן?) ואף לאחר שבעל הרכב פנה אל מטה החברה, התכבדה החברה לשלוח לו חשבון על סך 103 דולרים עבור התיקון, שעל פי כל החשדות נראה כמו בעיית ייצור.
פאטל לא התכוון להשאר חייב וביקש שטסלה תזכה אותו על עלות התיקון. נציגי החברה מצידם עדכנו שהם אינם יכולים לזכות אותו מאחר ונהלי החברה אינם מאפשרים להם.
כשבוע לאחר מכן, וזאת בזמן שפטאל צייץ בחשבון הטוויטר שלו על התקלה והשיחות שלו מול נציגי טסלה, פנתה אליו החברה והודיעה לו שהיא מסכימה לזכות אותו על הסכום. בנוסף, הציעה החברה לקנות את הרכב בחזרה.
פטאל לא הסכים לחשוף את הסכום אותו הסכימה לשלם טסלה אך הוא רמז שזה נוטה לכיוון מחיר המחירון של רכב מודל Y חדש, ושהסכום מכסה את ההלוואה שלקח עבור רכישת הרכב. כמו כן, כששאל מתי יגיע הרכב החדש נענה על ידי החברה כי היא אינה יכולה להתחייב אך בהחלט תתעדף אותו, ובנתיים סיפקה לו רכב חלופי מודל Y שנת 2021.
הסיבות לשינוי הגישה עדיין נשארו בגדר תעלומה וכך גם הסיבה לנזק. פטאל שרכש את הרכב ב-24 בינואר 2023 לא ציפה לתקלה שכזו אחרי שבוע על הכביש. טסלה מצידה טוענת שלא מדובר בתקלה ייצור והיא לא מכירה בנושא כמשהו שצריך להטריד נהגים אחרים. פטאל מקווה שהחברה תחקור את הנושא ותיישם את כל האמצעים הנדרשים כדי שדבר מסוכן שכזה לא יקרה שוב.
המקרה הזה מצטרף למקרה דומה שקרה לנהג טסלה אחר, בבריטניה, שדיווח על ניתוק של ההגה במודל 3 שלו, לא רחוק ממועד קבלת הרכב. באותו המקרה טסלה לקחה את הרכב לתיקון והחזירה אותו שלם ללא שאלות מיותרות.