אם אתם לא חיים במערה, אתם בטח כבר יודעים כי הטרנד של בינה מלאכותית איתנו כאן כבר מספר חודשים, כמו הצ׳אט החכם ה-ChatGPT שהושק לאחרונה על ידי חברת OpenAI, מה שגרם לחברת גוגל (Google) להיכנס ללחץ ולהתחיל לחשב מסלול מחדש ולפתח כלים מבוסססים בינה מלאכותית. על פי גוגל עצמם, החברה מתכוונת להשיק עד סוף השנה הנוכחית כ-20 כלים המבוססי בינה מלאכותית.
אפקט ChatGPT
מי שהיה העובד ה-23 בגוגל, פול בוהייט (Paul Buchheit) וזה שהמציא את ג׳ימייל (Gmail), יוצא בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו ומזהיר כי בתוך כשנתיים חברת גוגל צפוייה לאבד את השליטה בעולם החיפוש, המודל פרסום הגדול ביותר של החברה, הלחם והחמאה.
השליטה של הבינה המלאכותית ה-ChatGPT הולכת ותופסת תאוצה ותודעה אצל המשתמשים אשר עושים שימוש בכלי לכמעט כל דבר. הצ׳אט מסוגל ליצור קוד ואפילו לפתור תקלות בקוד, לענות על כמעט כל שאלה, ליצור דברים ועוד. הצ׳אט החכם עושה שימוש במנוע החיפוש של גוגל, אך מציג למשתמש את התשובה הברורה והנכונה ביותר.
בוהיייט טוען כי חברת גוגל לבסוף תשלב בינה מלאכותית הדומה לזאת של ChatGPT במנוע החיפוש של החברה, אך התוצאות יוצגו בצורה קצת שונה מאיך שהן מוצגות היום. השורת חיפוש תהפוך לתוצאות החיפוש אשר יהיו יותר ממוקדות ואף יובליו את המשתמש לכתובות אינטרנט, הצגת מידע רלוונטי יותר ועוד.
מיקרוסופט הופכת למעצמת AI
אם בגוגל חשבו כי השקה של כלי בינה מלאכותית הם בעיה שמצביעה על כך שהחברה בדרך לאבד את מקור ההכנסה העיקרי שלה, היא גילתה לפני מספר ימים כי חברת מיקרוסופט (Microsoft) מתכוונת להיות החלוצה הראשונה לשלב את הטכנולוגיה של ה-ChatGPT בתוצאות חיפוש של מנוע החיפוש בינג (Bing).
מה שהוביל את מיקרוסופט להשקיע כ-10 מיליארד דולר בחברת OpenAI האחראית על הפיתוח. דבר אשר יאפשר למיקרוסופט לשלב את הכלים בשרותי החברה כמו הענן, מיקרוסופט 365, ווינדוס, אקס בוקס ועוד.