תמונה: אפל

דיווח: אפל צפויה להפרד משירותי גוגל בכלל המכשירים שלה

אלדד מטמון | Eldad Matmon
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon - עורך ראשי

גוגל (Google) ואפל נמצאות ביחסי אהבה שנאה כבר שנים רבות. אפשר לומר שמאז השקת מערכת ההפעלה אנדרואיד על ידי ענקית החיפוש, כבר אז טען סטיב ג׳ובס ז״ל, מי שהיה מנכ״ל אפל בזמנו, כי מדובר במוצר גנוב, וכמובן התייחס ל-iOS כמקור. מאז עברו הרבה מים בנהר אבל לפי דיווחים של מפתחים לשעבר, מסתבר שאפל (Apple) שמרה טינה כל השנים ועכשיו היא מתכננת להפרד מגוגל בשלושה מישורים.

אפל מפות vs. גוגל מפות

בעת השקת שירות המפות שלה, אפל לא הצליחה למשוך הרבה עניין אצל המשתמשים שכן גוגל כבר הייתה מתקדמת בהרבה ועם שנים של ניסיון והטמעה במודעות המשתמשים. מאז, שידרגה אפל משמעותית את המפות שלה כשהתחילה לסייר ברחבי העולם עם מכוניות וציוד צילום כדי להתחרות בפונקציית ה-Street View של גוגל, הוסיפה תמיכה במפות תלת מימדיות שמאפשרות התמצאות קלה יותר וכן גם התחילה להפעיל את שירות Business Connect – שירות המאפשר לעסקים לסמן בעלות על עסקים המופיעים במפה ולעדכן פרטים, כמו שעות פתיחה, תמונות ועוד.

Business Connect | תמונה: אפל

השירות לעסקים מקביל למה שגוגל עושה רק שאפל מאפשרת פיצ׳רים נוספים כמו אינטגרציה עם שירות התשלומים שלה, אפל פיי.

אפל חיפוש vs. גוגל חיפוש

אפל משתמשת במנוע החיפוש של גוגל במכשיריה ואף מגדירה אותם כברירת המחדל. אל תטעו, לא מדובר בצעד פילנתרופי, בתמורה לכך גוגל משלמת סכומי עתק לאפל כדי להמשיך להיות מנוע ברירת המחדל. מדובר במקור הכנסה לא קטן עבור אפל אבל כדי להתגבר על הדם הרע שהיה לפני שנים, אפל צפויה להפרד ממנוע החיפוש הפופולארי. כחלופה, דיווחים מספרים כי אפל עובדת על מנוע חיפוש עצמאי, שנקרא פנימית ״אפל חיפוש״ והוא זה שיחליף את זה של גוגל בכל מכשירי החברה.

אפל מוֹדעוֹת(?)

הדבר השלישי והאחרון (כרגע) הוא המלחמה בלחם והחמאה של גוגל – המודעות. גוגל שולטת היום בחתך גדול של תחום הפרסום ברשת ואפל מתכוונת להעיר את הדוב הגדול ולהתחיל במלחמה שלא ידוע מה יהיו תוצאותיה. אחרי שהראיתה לכולם שהיא יכולה ״להגן״ על המשתמשים ולאפשר להם לבחור שלא לעקוב אחרי הפעילות שלהם באפליקציות על ידי צד שלישי, דבר שחתך רווחים ניכרים בשחקנית השנייה בגודל בשוק הפרסום – פייסבוק, אפל מתכוונת להפעיל מערך פרסום משלה בו היא תציע למפרסמים להנגיש מודעות למשתמשים שלה בדרך הכי אופטימלית שהיא מכירה, ועל הדרך גם להעלים את המתחרים ממכשיריה.

גוגל את מוכנה?

ביישום שלושת הצעדים האלה, אפל תהיה הכי קרובה שאפשר לניתוק הקשר ההדוק בינה לבין גוגל, ואם כל הצעדים יצליחו – לגוגל יש ממה לחשוש.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
ממקימי האתר ועורך ראשי | מנהל מוצר ביום וסקרן טכנולוגי בכל רגע נתון. אוהב פיתרונות טכנולוגים ותמיד מחפש את הדבר המרגש הבא שישתלט על העולם. נהנה מכל העולמות וכל מערכות ההפעלה ובעל זוית ביקורתית על כל חידוש שיוצא. בעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית וכן הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגרים עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13. ממקימי אתר The Verifier, יוצא איחוד האתרים GSM-Israel ו-TechIT של אבי דוד. | סלולרי: iPhone 14 Pro סלולרי: Pixel 7 Pro שעון חכם: Apple Watch S7 שעון חכם: Pixel Watch