fbpx

גוגל נגד אפל: מלחמת ההודעות עולה שלב

מאת אבי דוד | Avi David
גוגל יוצאת בקמפיין נגד אפל \ תמונה: גוגל

אם אתם משתמשי אייפון, אתם בטח יודעים שכאשר מתקבלת או נשלחת הודעה לנמען והבועה הופכת לירוק, עלינו עליו! הוא משתמש אנדרואיד. אבל אם הבועה היא כחולה, אנחנו יודעים שהוא משלנו, משתמש אייפון עם iMessage.

בשביל זה בגוגל (Google) החליטו לצאת בקמפיין קריאה לאפל (Apple) להצטרף לפרוטוקול ה-RCS, או אם תרצו – Rich Communication Services. הקמפיין שעלה ברשתות החברתיות, מציג למשתמשים את האפשרויות העומדות בין שימוש הודעות SMS או MMS, לבין RCS. באפל עדיין עושים שימוש בטכנולוגיה ששייכת לאי שם בשנות ה-90 \ 2000. תמונות או סרטונים מועברים ברמה מאוד ירודה, אין אבטחה של ההודעות (שזה כמובן הדבר הכי עיקרי בשביל אפל), וכמובן – חוסר תמיכה בין פלטפורמות. וכן, גם אין אפשרות לסמן הודעות שנקראו לשולח. כמו כן, תמיכה בשליחת הודעות ברשת האלחוטית ה-Wifi, כך שהשליחה והקבלה של ההודעות, הן לגמרי בחינם. כן, בדיוק כמו ב-iMessage.

בגוגל החלו לאמץ את טכנולוגיית ה-RCS, והחליטו לוותר על SMS או MMS. ולא רק בגוגל, גם יצרניות אנדרואיד נוספות הצטרפו למהלך: גוגל פיקסל, סמסונג, וואןפלוס, מוטורולה וסנאפדראגון. כאשר עוד ועוד יצרניות נוספות צפויות לתמוך בהודעות בפרוטוקול RCS. עם הפרוטוקל החדש, המשתמש יכול להיות בטוח שההודעות מוצפנות, אפשרות סימון קריאה, סימון ריאקשן, ושליחה וקבלת סרטונים ותמונות באיכות הכי גבוה.

Ad image

הקמפיין החדש שעלה היום ברשתות החברתיות מזמין את אפל להצטרף ולהוסיף תמיכה ב-RCS, עם שימוש בהאשטאג: #GetTheMessage. האם הקמפיין יצליח ובאפל יוסיפו תמיכה שכזאת ב-RCS, או שנמשיך להשתמש בטכנולוגיה כל כך מיושנת שלא תומכת בחדות גבוה של תמונות וסרטונים? ללא הצפנה של ההודעות, ובחסרונות נוספים? ימים יגידו.

שתפו כתבה
עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra