fbpx

זה כל הסיפור: Ray Ban Stories הם משקפיים לצילום וביצוע שיחות

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon
Meta Ray Ban | תמונה: Meta

אחרי שרמזו על כך לא מעט לאחרונה, מותג המשקפיים ריי-באן, וענקית הרשת החברתית פייסבוק (Facebook), השיקו היום (חמישי, 9.9) משקפיים שיאפשרו לכם לצלם את כל מה שאתם רואים – מנקודת המבט שלכם.

Ray Ban Stories | תמונה: Evleaks

אז כן, מדובר למעשה במשקפיים עם העיצוב האייקוני של חברת ריי-באן, בשילוב חומרה שללא ספק סופקה על ידי פייסבוק. כפי שניתן לראות גם בתמונה, משקפי השמש כמעט שומרות על עיצובן הדקיק, אם כי קדמת המשקפיים קיבלו קצת עובי לאור שילוב שתי מצלמות של 5 מגה-פיקסל בכל אחד מהצדדים.  בצד ימין של המשקפיים ציידה החברה את המשקפיים בכפתור ייעוד שלמעשה יפעיל את הצילום – כלומר המצלמות אינן פועלות באופן אוטומטי ברקע.

https://www.facebook.com/watch/?v=157869109826400

Ad image

אם נחזור לרמזים שפיזרו פייסבוק וריי-באן בימים האחרונים, מארק צוקרברג (מנכ״ל פייסבוק) ועמיתיו שיתפו סרטונים קצרים שמראים את עצמם מבצעים פעילויות שונות, ואילו המצלמה זזה לפי תנועות הראש.  כעת עם ההשקה הכל מתחבר ופייסבוק למעשה רוצה להביא חוויה יותר אישית של המשתמשים אל הקהל שלהם, ובמקום לכוון את מצלמת הסמארטפון אל המקום אותו הם רוצים להראות, הם יוכלו פשוט להסתכל לשם.

גם האזנה למוזיקה וביצוע שיחות

מלבד תמונות רגילות, תוכלו לצלם סרטונים קצרים של עד 30 שניות, וזאת באמצעות כפתור הצילום במשקפיים, או באמצעות פקודות קוליות שיופעלו על ידי העוזרת הוירטואלית של פייסבוק. מעל אחת המצלמות הטמיעה החברה נורת לד בוהקת שאמור להתריע בפני הסביבה שהמצלמה נמצאת במצב צילום פעיל. לצד הנורה, פייסבוק מקווה שמשתמשים יקראו את חומרי ההסברה ויעקבו אחריהם כדי לשמור על פרטיותם ועל פרטיות הסובבים אותם.

https://www.facebook.com/watch/?v=2992389990980526

המשקפיים מתממשקים ישירות לאפליקציית Facebook View שמאפשרת לכם לשתף משם תכנים לכל רשת חברתית פופולרית, ביניהן פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצאט, טיקטוק, וכן גם אפליקציות המסנג׳ר ו-וואטסאפ של פייסבוק.

בנוסף לצילום, פייסבוק שילבה במשקפיים של ריי-באן גם רמקולים ו-3 מיקרופונים כדי שתוכלו להאזין למוזיקה ולבצע שיחות טלפון ללא צורך באוזניות. פייסבוק אומרת שלמרות שהרמקולים אינם נמצאים בתוך האוזן הן מספקים חוויית שימוש טובה להאזנה למוזיקה וכן לביצוע שיחות ברמה גבוהה מבלי להטריד את הסובבים.

אין סימן לפייסבוק

למרות שנראה שהמרוויחה הגדולה כאן היא פייסבוק, שם החברה מופיע מעט ככל האפשר בכל מה שנוגע למיתוג. מלבד הקופסה בה מגיעים המשקפיים, לא תמצאו איזכור לשם החברה וזאת ככל הנראה לשמור על המיתוג היוקרתי של ריי-באן כדי למזער כמה שיותר את החשש הפסיכולוגי (או הממשי) שפייסבוק אכן נמצאת בכל מקום ואולי גם מצלמת אותנו בכל זמן נתון.  בערכה תמצאו חוברות הדרכה ובטיחות, כבל טעינה (כי בכל זאת יש פה מצלמה) ונרתיק קשיח לנשיאה, לצד נרתיק גמיש.

Ray Ban Stories | תמונה: Evleaks

נושא הפרטיות הוא אכן רגיש ובמיוחד במצבים בהם המצלמה מוצבת בפריטים תמימים כמו משקפיים.  גוגל חטפה הרבה אש עם פרויקט הגוגל גלאס, ששילב מצלמה ועורר את החשש אצל הסובבים שהם מצולמים ללא ידיעתם. פייסבוק כאמור משלבת נורת לד ומוסיפה גם חומרי הסברה שהיא מקווה שאנשים יהיו מספיק אחראיים כדי לא לצלם במצבים אינטימיים או לא להתעסק עם המשקפיים למשל בזמן הנהיגה. אבל האם זה מספיק?

מחיר וזמינות

המשקפיים יהיו זמינים בשלושה דגמים: Round, Meteor ו-Wayfarer, שהם בעצם הדגמים הפופולריים של ריי-באן היום בשוק, כאשר כל אחד מהם יגיע ב-5 צבעים שונים ומגוון תצורות שונות של עדשות – שמש, שמש חלקיות (עם מעבר), רגילות ללא מספר, ועדשות מרשם.

מחירם יעלה כ-299 דולרים והם יהיו זמינים בחנויות נבחרות ברחבי ארה״ב, אוסטרליה, קנדה, אירלנד, איטליה ובריטניה החל מהיום.

שתפו כתבה
עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.