בהודעה פנימית שהגיעה לידי ה-Business Insider, נכתב על ידי סמנכ"ל השיווק למוצרים של גוגל, מארווין צ'ו (Marvin Chow) כי גם השנה לא יתקיימו אירועי ה-'1 באפריל' המסורתיים, אותם נהגה החברה לחגוג בכל שנה בדרכים יצירתיות.
גוגל (Google), שעד לפני תחילת תקופת הקורונה, נהגה לחגוג את היום הזה בכל מיני פיצ'רים מומצאים או הכרזות פיקטיביות, מבטלת את חגיגות אירועי היום בפעם השנייה. בשנת 2020, חברות רבות ביטלו את המנהג המשעשע בחודש אפריל עקבת פרוץ מגפת הקורונה וההתחשבות במצבים השונים בהם נמצאים אנשים במהלך התקופה. שנה לאחר מכן, גוגל עדיין לא מרגישה שזה הזמן לחזור לשגרה מלאה כשעדיין יש מדינות שנאבקות בנגיף.
בהודעת הדוא"ל של צ'ו נכתב (מתורגם):
"לאורך כל השנה שעברה, נפעמתי לגלות עד כמה המוצרים, התוכניות והאנשים שלנו עזרו באחת התקופות הקשות ביותר של האנושות. עשינו את זה ברגישות ואמפטיה לכל טווח האתגרים אותם אנשים חווים במדינות שונות בעולם.
כזכור, בשנה שעברה קיבלנו החלטה להשהות את המסורת שלנו בחגיגות ה-1 באפריל מתוך כבוד לאלו שנלחמים מול נגיף הקורונה. לאור המצב בו עדיין יש אנשים שנלחמים בנגיף, אנחנו מרגישים צורך להשהות את הבדיחות והחגיגות של היום הזה גם השנה. כמו שעשינו בשנת 2020, אנחנו נמשיך למצוא את הדרכים הנכונות להביא את רגשי האושר והשמחה למשתמשים שלנו לאורך השנה כולה".
אירוע שנחגג כמעט 20 שנה
עוד משנת 2000, גוגל נהגה לחגוג את ה-1 באפריל באמצעות פיצ'רים שונים והכרזות שונות ומשונות שגרמו לנו לא פעם להרים גבה. בין המתיחות היו אתגר החיפוש "איפה אפי" באפליקציית המפות Google Maps, שימוש באותה אפליקציה כדי לחפש פוקימונים (הרבה לפני ש-Pokemon Go הגיע), השקת השירות המומצא WazeDate שיאפשר לכם למצוא אהבה בדרכים, שירות מומצא נוסף שידפיס עבורכם את כל המיילים בג'ימייל על נייר ויישלח אליכם, הכרזה על אופניים אוטונומיים שנוסעים לבד ועוד. את הרשימה המלאה תוכלו למצוא אפילו בעמוד הויקיפדיה שהוקם במיוחד עבור מתיחות החברה.
אל כל המתיחות תמיד התלוו סרטוני פרסומת שהופקו במיוחד, הטמעת פיצ'רים שבאמת עובדים (כמו איפה אפי למשל) וגרפיקות ריאליסטיות שגרמו לרובנו להאמין שמדובר לעיתים בדברים הגיוניים שגוגל תייצר. אך כאמור, השנה, כמו בשנה שעברה, גוגל משהה את פעילויות ה-1 באפריל, ולנו נשאר לקוות שבשנה הבאה הקורונה לא תהיה יותר שיקול לדברים שכאלה.