העוזרות הוירטואליות הן כבר מזמן חלק בלתי נפרד מהמכשירים הניידים שלנו ועם השנים הן מקבלות יותר ויותר יכולות שאמורות להקל על חלקים מסויימים בחיינו. הערב חשפה גוגל מספר תכונות חדשות עבור ה-Assistant שלה, כאשר הבולטת שביניהן היא האפשרות לעשות עבורכם חלק מהסידורים.
באירוע המפתחים של גוגל היום, Google I/O, הציגה החברה חלק ממקצה השיפורים שהולכים להכנס לעוזרת הוירטואלית בחודשים הקרובים. ביניהם, תוכלו למצוא 6 קולות חדשים בעלי גוון טבעי יותר, בתוספת הקלטה של אומן אורח – ג'ון לג'נד, שתרם את קולו לפרוייקט, לצד האפשרות לתקשר עם העוזרת הוירטואלית בצורה רציפה, מבלי להגיד "אוקיי גוגל" בין אינטראקציה לאינטראקציה, וכמובן האפשרות העתידית לבצע עבורכם הזמנת מקומות במסעדה, או קביעת תור למספר – בטלפון.
עד היום התרגלנו לעוזרת וירטואלית שמתקשרת איתנו באמצעות מה שמוצג על המסך, אבל הערב הציגה גוגל שיחה אמיתית (עד כמה שאנחנו מאוד רוצים להאמין) בין העוזרת הוירטואלית לנציג שירות, כאשר זו משתמשת בשפה טבעית ומתגברת בקלילות יחסית רבה על מחסומי שפה והבנה. נכון להיום מדובר ביכולת המתקדמת ביותר שנראיתה בעוזרת וירטואלית מהקיימות היום.
גוגל קוראת לזה Duplex
הטכנולוגיה העומדת מאחורי היכולת הזאת נקראת דופלקס (Duplex). לדברי החברה, גוגל עובדת על פיתוח הטכנולוגיה הזו כבר מספר שנים כדי להגיע לתוצאות טבעיות ככל האפשר כדי שהאדם לא ירגיש שהוא מדבר עם מכונה ויצטרך להתאים את עצמו אליה, אלא להיפך. אחת מהדוגמאות שניתנו הייתה היכולת של האסיסטנט להתקשר לבעלי עסקים בצורה אוטומטית כל תקופת זמן כדי לעדכן את הפרטים הרלוונטיים ב-Google Maps, כמו שעות פתיחה שהשתנו, מיקום, כתובת אתר ועוד.
תהליך אימון הטכנולוגיה למעשה די מעניין והוא נעשה בסביבה בה המערכת עושה את עבודתה בזמן אמת, כאשר סביבה נמצאים בכל זמן העבודה מדריכים מיומנים המתקנים טעויות בזמן שהשיחה קורית, בדומה לסטודנטים בכיתה המודרכים על ידי המרצה שמתקן אותם כשהם עונים תשובה לא נכונה.
העתיד כבר כמעט כאן
נראה שבעתיד הלא רחוק תוכלו לתכנת את העוזרת הוירטואלית שלכם להזמין לכם מקום במסעדה, לקבוע תור לספר או אפילו לעשות אישורי הגעה לחתונה בצורה אוטומטית ולפנות לעצמכם קצת יותר זמן. מה דעתכם? שתפו אותנו בתגובות