fbpx

גוגל סוגרת את Inbox ומתרכזת ב-Gmail החדשה

מאת כתב אורח - אוריה מימון

לאחר 4 שנים, הודיעה מוקדם יותר השבוע גוגל כי תסגור את שירות הדואר האלקטרוני שלה – Inbox. אותו שירות דוא"ל העניק לגוגל פלטפורמה ניסיונית עבור חידושים רבים, וביניהם: מענה מובנה בלחיצת כפתור בהתאם לתוכן ההודעה שהתקבלה, תזמון תזכורות לקריאת הודעות דואר ועוד.

Gmail עולה מדרגה

גוגל הציגה את גרסת ה-Gmail החדשה מוקדם יותר השנה, לצד עיצוב רענן, מגוון חידושים שמשתמשי ה-Inbox מצאו כאהובים, ותכונות חדשות ומרעננות כמו "כתיבה חכמה", המאפשרת לנו לכתוב טיוטות בצורה יעילה יותר.

תמונה: Google

בין שלל התכונות שהוטמעו בג'ימייל החדש נכללו גם:

  1. עדיפות למיילים
    האפשרות באה לגרום לנו להתגבר על התופעה שאנחנו קוראים מייל ושוכחים להגיב באותו הרגע ולכן יישמה גוגל את אופציית ה"נדנוד" שנלקחה מה-inbox.
  2. מענה חכם
    האפשרות להשיב למיילים בצורה חכמה שבה שם הנמען מתווסף אוטומטית ברגע שבוחרים ב"השב", יחד עם מילת פתיחה כגון 'שלום' או 'היי'.
  3. Offline Mode – מצב 'לא מחובר'
    כאן הוסיפה גוגל את האפשרות לעבוד בתיבת המייל כאשר אין לנו חיבור אינטרנט זמין, על ידי הפעלת מצב Gmail Offline המאפשר לנו לחפש, לקרוא ולהגיב למיילים.  התיבה מבצעת את הכל מייד עם חזרה לחיבור באופן אוטומטי וניתן להכנס אלייה דרך mail.google.com
  4. לבצע יותר מבלי לעזוב את Gmail
    האפשרות לבצע יותר משימות, מבלי לעזוב את תיבת הדואר הנכנס, מאפשרת לנו להיכנס ליומן, פתקים ו-Drive לדוגמא, ולהוסיף אותם כתוספים לתיבה מבלי הצורך לצאת ממנה ממש.
  5. אבטחה ופרטיות
    גוגל הטמיעה מנגנון סינון בג'ימייל החדשה שעוזר לפתור את בעיית דוא"ל הפישינג והימנעות מספאם, על ידי אזהרה גדולה בצבע אדום כשננסה לפתוח מייל כזה.

נפרדים מ-Inbox by Gmail

תיבת הדוא"ל Inbox שהושקה בשנת 2014, שימשה כפלטפורמת ניסוי לענקית החיפוש על מנת לשפר את שירות הדואר האלקטרוני הפופולרי ה-Gmail, ובכך לספק למשתמשיה צרכים נרחבים יותר. חלק מהתובנות והפיתוחים בשירות התווספו לשירות ה-Gmail שמשרתת מעל למיליארד משתמשים בחיי היום-יום. "ככל שאנו מסתכלים אל העתיד אנחנו רוצים לבוא עם גישה שבה אנו מתרכזים יותר במה שעוזר לנו לגרום לחווית אימייל טובה יותר עבור המשתמשים שלנו" כך כתב מתיו איזאט (Matthew Izatt), מנהל המוצר בג'ימייל, בבלוג החברה.   כתוצאה מכך, גוגל מתכננת להתרכז רק בג'ימייל ולהיפרד מתיבת ה-Inbox, כבר בחודש מרץ 2019.

Ad image

"אנחנו יודעים ששינוי הוא דבר קשה" כותב מתיו, ולכן יצרנו מדריך מעבר שיקל על המעבר כאשר כל השיחות והמיילים מחכים לכם כבר ב-Gmail החדשה.

מה דעתכם על השינוי שעושה גוגל? כבר מתקשים להיפרד? שתפו אותנו בתגובות

שתפו כתבה