מאז מהפכת הסלולר, המפעילות המקומיות הגבירו את מאבקן על כל לקוח, הגדילו את נפח הגלישה, הוסיפו דקות שיחה לחו"ל, האריכו את משך חבילת הסלולר והכי חשוב – הורידו את המחירים. יחד עם שיפור הנוחות בניוד המספרים, אנחנו הצרכנים הפכנו להיות בעלי השליטה על החשבון שלנו. מאז אותה מהפכה, הפיתוי לחסוך ולהחליף בין חבילות גדל מיום ליום, אך יש כמה דברים נוספים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון לפני שאנחנו עוברים חבילת סלולר.
באמצעות אתר כמהזה, האתר להשוואת מחירי תקשורת, ריכזנו עבורכם את כל הפרטים שצריך לבדוק לפני שעוברים:
1. הכירו את המפעילה
לפני שנציג בפניכם את הנקודות החשובות שיעזרו לכם לצלוח בשלום את המעבר לחבילה המוזלת והנחשקת, חשוב שתכירו את חברות הסלולר הפועלות כיום בישראל, מי מפעיל אותן ומול מי אתם עומדים לסגור עסקה.
נכון לכתיבת שורות אלו, בישראל כ-15 מותגי סלולר המתחלקים לשלושה סוגים:
– חברות עם רישיון מלא:
לקבוצה זו משתייכות חברות הסלולר אשר קיבלו רישיון ממשרד התקשורת לפרוס ולהפעיל מערך אנטנות. החברות הבאות מחזיקות בבעלותן תשתית עצמאית:
– פלאפון
– סלקום, WE4G (אקספון) וגולן טלקום ברשת משותפת לשלושתן
– פרטנר ו-הוט מובייל ברשת משותפת
– תתי מותגים:
תתי המותגים נמצאים בבעלותן של החברות מהסוג הראשון (בעלות רישיון מלא) ולכן לקוחות תתי המותגים, מבחינה רשמית ומשפטית הם לקוחות חברת האם ומקבלים מוצר זהה מבחינת איכות הקליטה, קידומת המספר, שירות הלקוחות והגביה אשר מתבצעת ישירות מול חברת האם. ייתכן ושירותים נוספים ומתקדמים יוצעו רק ללקוחות החברה עצמה ולא ללקוחות תתי המותגים. לקוחות המעוניינים לעבור בין תתי המותגים של אותה חברה, או בינם לבין החברה, יאלצו לשלם דמי מעבר ברוב המקרים.
תתי מותגים של פלאפון:
– וואלה mobile משווקת באמצעות אתר וואלה מובייל או בסניפי קופיקס וצומת ספרים.
– Hii Mobile מותג סלולר אשר פונה לקהל הצעיר, אבל לא רק. הצטרפות להיי מובייל באתר היי מובייל או בסניפי סופר פארם ובחנויות בקמפוסים.
– SAWA מופעל בשיתוף חברת אלמשהדאווי פועלת בעיקר במגזר הערבי. ההצטרפות באמצעות אתר סאוא מובייל או בסניפים הפזורים בארץ.
– Pmobile כבר מהשם ומעיצוב הלוגו, ברור לכל שמדובר במותג בת של רשת פלאפון. ההצטרפות לפי מובייל באתר החברה או ברשת חנויות BUG.
– קרביץ מובייל חברת הציוד המשרדי הוותיקה בפריסה ארצית, משווקת חבילות סלולר דרך אתר החברה או באמצעות הגעה לאחד מסניפי הרשת.
– GINI mobile מציעה להצטרף לחברה באמצעות אתר ג'יני מובייל או בסניפי אופטיקה הלפרין נבחרים.
תתי מותגים של פרטנר:
– 012 mobile הצטרפות לחברת 012 מובייל נעשית באמצעות אתר החברה. ניתן לרכוש את כרטיס ה-SIM באחד מסניפי Yellow או לקבל אותו במשלוח/דואר.
תתי מותגים של הוט מובייל:
– NEXT mobile מותג חדש מבית HOT המציע בין היתר חבילה הכוללת את אפליקציית NEXTTV. הצטרפות לחברת נקסט מובייל נעשית באמצעות אתר החברה.
– מפעילים וירטואליים
מפעילות הסלולר מהסוג השלישי, הן המפעילות הווירטואליות. אלו הן חברות עצמאיות אשר רוכשות את השימוש בתשתית הרשת (מערך האנטנות) מהחברות בעלות רישיון מלא. למעט מהשימוש ברשת, חברות אלו מתנהלות באופן עצמאי לחלוטין עם שירות לקוחות, גבייה עצמאית והן גם קובעות את המחיר ותנאי החבילה. בישראל פועלות שתי חברות וירטואליות:
– 019 מובייל ע"ג רשת מפרטנר
– רמי לוי תקשורת ע"ג רשת פלאפון
2. איכות הקליטה
אם אתם שוקלים לעבור ספק סלולר, הכי חשוב לברר על איזו רשת פועל השירות והאם יש קליטה טובה באזורכם ולא פחות חשוב, איכות הגלישה.
3. נפח גלישה
לא מעט אנשים צורכים כיום גלישה בנפחים גבוהים אם זה בצפייה בוידיאו, האזנה למוזיקה וכד'. גם אתם צרכני גלישה "כבדים"? תדאגו שתהיה לכם חבילת גלישה מכובדת של 40 ג'יגה ומעלה.
4. דמי מעבר
במעבר בין חברה לחברה תאלצו לשלם דמי התחברות ו/או על כרטיס הסים, מחיר שנע בין 0 ל-49 שקלים. גם מעבר בין חבילות של אותה החברה יגבה מכם תשלום שעלול להגיע עד 100 שקלים.
5. תוכן חבילת הסלולר
חלק ממותגי הסלולר מציעים חבילה בסיסית של שיחות וגלישה בלבד ואין להם אפשרות להציע שירותים מתקדמים כגון: נדידת שיחות בחו"ל, תא קולי, שירות הגנת סייבר, שיר בהמתנה, דקות שיחה לחו"ל כלולות בחבילה, מבצעים על אינטרנט ביתי, קו כשר, ספריית מוזיקה, מרכזי שירות ותיקונים, סים לרכב ועוד. אם דברים אלו חשובים עבורכם, כדאי לברר עם החברה לפני ההצטרפות.
6. החו"ל כלול?
אם יש לכם נסיעה לחו"ל באופק, חשוב שתבדקו אילו חבילות חו"ל מציעה החברה אליה אתם מעוניינים לעבור. יש חברות המציעות מגוון פתרונות תקשורת לחו"ל: חבילות מורחבות, גלישה ללא הגבלה ברשתות החברתיות ובניווט, מבצעים למשפחות וכיוב'. לעומתן אחרות יכולות להציע חבילות מצומצמות יותר או אפשרות לרכישת כרטיס סים ייעודי לחו"ל.
7. כל שירותי התקשורת במקום אחד
מספר חברות סלולר מציעות גם שירותי תקשורת נוספים, כגון אינטרנט, טלוויזיה וטלפון קווי. כך תוכלו להשיג מחיר זול משמעותית עבור חבילת תקשורת לעומת תשלום עבור כל שירות בנפרד. בנוסף, הדבר יקל עליכם את ההתנהלות מול ספק אחד.
8. תוקף החבילה
עד היום הורגלנו לסגור על חבילה למשך שנה ואם לא היינו מתעוררים בזמן, מחיר החבילה היה קופץ פלאים. היום חברות רבות מציעות חבילות לפרקי זמן ארוכים של שנתיים-שלוש ואפילו לכל החיים. בדקו איזה חברה מציעה לכם את ההצעה הטובה ביותר ולאורך זמן.
לסיכום
המחיר היום הוא כבר לא שאלה כאשר כמעט כל חברה מציעה חבילת סלולר סביב ה- 29 ₪ ואפילו פחות. זאת הסיבה שהתחרות בין החברות עברה מזירת המחירים לזירת התוכן והשירות ויש לא מעט שאלות וכוכביות קטנות בתחום, כפי שציינו למעלה.
בשורה התחתונה, התנהלות נבונה שלנו הצרכנים, הכוללת בחינה והשוואה של כל מרכיבי השירות והכוכביות הקטנות, יכולה לעזור לנו לבחור את החבילה המתאימה ביותר לצרכים שלנו ולחסוך הרבה כאב ראש, וכמובן – גם כסף.