fbpx

הסטורי'ז מגיעים לפייסבוק, והישראלים לא מרוצים

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

אז זהו, זה קרה. אחרי שפייסבוק הכניסה את אופציית הסטורי'ז (Stories) באפליקציית האינסטגרם (העלאת תמונות וסרטונים הנמחקים תוך 24 שעות) כדי לתת פייט לסנאפצ'אט, ואחרי שחשבה שזה יהיה נחמד גם לשלב אותם באפליקציית הווטסאפ שרכשה, עכשיו היא מטמיעה את הפיצ'ר גם באפליקציית הרשת החברתית ותוכנת המסרים הביתית פייסבוק מסנג'ר. הבעיה היחידה היא שישראלים לא ממש מרוצים מזה.

עד היום נהנו שלושת הפלטפורמות המוזכרות מעלה מאישיות משל עצמן. האחת הייתה מיועדת להעלאת תמונות וחילופי לייקים בסיסיים, השנייה לתקשורת מסרים שהפכה להיות חלק בלתי מהמרכיב האנושי שלנו, והשלישית, פלטפורמה חברתית כדי לשתף את מה שאנחנו מרגישים, לחלוק אינטרסים משותפים או להספים פוסטים הנוגדים את האינטרסים שלנו.
כעת מורגש יותר מתמיד שפייסבוק מנסה לאחד את שלושת הפלטפורמות למקשה אחת, אך נראה שעדיין דרך ארוכה לפניה.

הסטורי באפליקציית הרשת החברתית. שימו לב למצלמה משמאל. מקור תמונה: The Verifier

משתמשים רבים באותן פלטפורמות נהנו מסוג של הפרדה וירטואלית בחייהם הוירטואלים. כך למשל, תמונות שהיו עולות באינסטגרם לא בהכרח היו עולות בפייסבוק או נשלחות בווטסאפ בין אם הן חושפניות מדי ובין אם חשש להספמה של חבריהם לפלטפורמה. בצורה דומה משתמשים לא היו כותבים פוסטים קורעי לב בווטסאפ לחבריהם מאחר והיו רוצים לקבל פידבקים רחבים יותר, שניתן לקבל בעיקר בפייסבוק.
כעת פיצ'ר ה'סטורי', שהיה ייחודי עד לא מזמן רק לאינסטגרם ותפס תאוצה די מהר בגלל הקשר הטבעי לפלטפורמה, הגיע לשאר האפליקציות ומאיים לגרום לטשטוש הגבולות ביניהן.

Ad image
הסטורי גם באפליקציית המסנג'ר. מקור תמונה: The Verifier

יש לציין שהסטורי בווטסאפ לא נטמע במשתמשים באותה מידה כפי שהוטמע באינסטגרם מחוסר הקשר הטבעי, כך למשל מצאו המבוגרים בינינו מפרסמים תמונות שלא היו צריכות להגיע לכלל אנשי הקשר שלהם, במחשבה שהם שלחו קובץ תמונה לאדם בודד.  זמן לא רב חלף וגם פייסבוק ריעננה את אפליקציית המסנג'ר שלה ואף אפליקציית הרשת החברתית (כרגע בעיקר אצל משתמשי הבטא) בפיצ'ר החדש.

ישראלים רבים בעיקר מדווחים כי הם אינם מרוצים מהרעיון לשילוב הפיצ'ר (שבינינו, פשוט מעלים את אותה התמונה בשלושת הפלטפורמות) שכן עד היום הם נהנו מההפרדה המודעת בין כל האפליקציות, מה שגורם להם אף לסלוד מהתופעה ולהתכחש אליה.

למי זה כן טוב? כמובן שלמפרסמים. עוד דרך הגעה למשתמשים היא נהדרת עבורם ולא ירחק היום בו ישולבו פרסומות בין סטורי לסטורי, כפי שקורה היום גם בסרטוני הוידאו בפייסבוק.

מה דעתכם? האם הישראלים באמת לא מרוצים מהפיצ'ר החדש? ומה דעתכם על איחוד שלושת הפלטפורמות? שתפו אותנו בתגובות.

שתפו כתבה
עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.