"מתקפת הביפרים" מזכירה את הסכנות בשימוש במכשירים ישנים | The Verifier
תמונה: Midjourney

“מתקפת הביפרים” מזכירה את הסכנות בשימוש במכשירים ישנים

מאת מערכת האתר

האירועים האחרונים בלבנון, בהם התפוצצו מכשירי ביפר ששימשו את ארגון חיזבאללה, מדגישים את החשיבות הקריטית בשמירה על אבטחת המידע גם במכשירים ישנים. על פי דיווחים זרים, ישראל שתלה חומרי נפץ במכשירים הללו, מה שגרם לפיצוץ קטלני שאירע כאשר הודעה כביכול מהנהגת חיזבאללה נשלחה לביפרים, וכתוצאה ממנה נהרגו ונפצעו אלפי אנשים. המתקפה הזו חשפה את היכולות הזדוניות של גורמים לנצל חולשות טכנולוגיות במכשירים ישנים, אשר הפכו אותם למטרות קלות.

אך המקרה הזה הוא רק דוגמה אחת לתופעה רחבה יותר. מערכות ומכשירים ישנים, שלא מקבלים יותר עדכוני אבטחה או תחזוקה מהיצרנים, הופכים עם הזמן לפגיעים בפני תקיפות סייבר. חברות אבטחת מידע, כמו ESET, מזהירות כי פרצות במכשירי IoT, כולל ביפרים, מצלמות ונתבים, יכולים להוביל לכך שפושעי סייבר ישתמשו במכשירים האלה לביצוע מתקפות מבוזרות, כמו התקפות DDoS או ריגול. במקרים רבים, מכשירים אלה הופכים לחלק מרשתות בוטנט, כמו Mozi, שניצלה מכשירים ישנים לפעולות זדוניות.

Ad image

בעוד שמקרים כמו מתקפת הביפר בלבנון ממחישים את הסיכונים המיידיים, חשוב להדגיש שהמכשירים הישנים הללו עלולים לשמש גם אזרחים רגילים למטרות לא מכוונות. המודעות לנזק הפוטנציאלי גוברת, כאשר מומחים ממליצים לנתק את המכשירים מהאינטרנט או למחזר אותם בבטחה כאשר הם מגיעים ל”סוף החיים” ולא יכולים לקבל יותר עדכוני אבטחה .

סוף חיים של מכשירים – התחלה של סיכונים חדשים

כאשר יצרנים מפסיקים לתמוך במכשירים ישנים, כמו ביפרים, מצלמות או טלוויזיות חכמות, הם מותירים אותם חשופים לפושעים שמחפשים דרכים לנצל את החולשות במערכת. מספר המכשירים הפגיעים הולך וגדל, וניתן להעריך כי עד 5.6 מיליארד מכשירים יהיו חשופים למתקפות תוך חמש שנים, אם לא יינקטו צעדים מונעים.

שתפו כתבה